וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 הרגלים יומיומיים שעושים כאב ראש

29.4.2018 / 0:03

מי שסובל מכאבי ראש מדי פעם יכול להעיד שמדובר בתופעה מעיקה ולא נעימה. לא תמיד ברור מה גורם לכאבים האלה אבל יש כמה דברים יומיומיים קטנים שאתם עושים שעלולים להפעיל כאב ראש. אספנו כמה

ספק 500

בווידיאו: ככה תיפטרו מכאב הראש תוך שתי דקות בלבד

אנשים רבים שסובלים מכאבי ראש מדי פעם יכולים לחשוד, במיוחד אם יעשו גוגל, שהכאב מעיד על מצב הרבה יותר חמור ומפחיד. ברוב המקרים, הסיכויים הם שמדובר במשהו תמים שעשיתם שיכול היה להוביל לכאב הראש. נכון, דברים שונים מפעילים כאבים שונים אצל אנשים אחרים, ובכל זאת יש כמה גורמים בסגנון החיים שלנו שמשפיעים באופן דומה. הנה כמה מהם:

עוד בנושא:
לא רק כאב ראש: 5 כאבים נפוצים שנגרמים מהסמארטפון שלכם
חתיכת כאב ראש: על סוגי כאבי הראש והטיפול בהם
הכל בראש: איך מבדילים בין כאב ראש למיגרנה?

1. שתיתם יין אדום

יין אדום. ShutterStock
תרגעו עם היין. שתי כוסות יין/ShutterStock

אלכוהול ובמיוחד יין אדום יכולים לגרום לכאבי ראש ואפילו למיגרנות למי שסובל מהן. כאשר אנשים שותים אלכוהול, זה גורם לכלי הדם ההיקפיים להירגע ויותר דם זורם דרכם. בעקבות כך לחץ הדם יורד, וכתוצאה מכך, קצב הלב עולה כדי לנסות לפצות. השינוי בזרימת הדם עלול לעורר את העצבים בגזע המוח (החלק במוח שמחבר את המוח עם חוט השדרה שלך), מה שגרם לכאבי ראש.

בעוד שכל סוג של אלכוהול יכול לעשות זאת, מדענים קושרים דווקא בין טאנינים ביין אדום לסיכון מוגבר לכאבי ראש. הטאנינים הם פוליפנולים ממקור צמחי אשר נותנים ליין את הפיגמנט האדום ואת המרירות שבו. הם נמצאים באופן טבעי בקליפות הענבים כמו גם בפירות רבים אחרים, וגם בשוקולד - שגם הוא מסווג כמוצר שעלול לגרום לכאבי ראש.

אם אתם מבחינים שאתם חוטפים כאבי ראש לאחר שתיה של אלכוהול, אפילו של כמות קטנה בלבד, נסו להבין אם זה סוג של אלכוהול, כמו יין אדום, ואם כן, הפסיקו לשתות אותו.

עוד על אלרגיה ליין

2. אתם במתח רב

כאב ראש מתחי (Tension Headache) הוא כאב הראש הנפוץ ביותר. הכאב יכול להיות כרוני או חולף. על פי רוב הכאבים נמשכים שעות ספורות. הכאב מתבטא בדרך כלל בתחושת לחץ משני צדי הראש או הצוואר, בעוצמה קלה עד בינונית. הכאב אינו מושפע מפעילות ויכול להחמיר או להיחלש במהלך ההתקף.

לעתים קרובות הכאב מלווה ברגישות בשרירי הצוואר והכתפיים. הסובלים מכאב ראש מתחי חשים לרוב בלחץ או במתח נפשי וסובלים ממחסור בשעות שינה או ישנים בתנוחה לא נוחה.

3. אתם אוכלים יותר מדי בשר מעובד

חו"ל ניו יורק המבורגר שייק שאק. GettyImages
חומרים משמרים שיכולים להרחיב את כלי הדם.המבורגר/GettyImages

נכון, זה יכול להשמע מוזר שהשניצל שאתם אוכלים גורם לכאב ראש, אבל יש לכך סיבה ממש הגיונית והיא הניטריטים בבשר - כימיקלים שנמצאים בכמויות גבוהות בבשר מעובד. הניטריטים הם מלחים של חנקן שמשמשים בתעשיית המזון הן כחומר משמר והן כחומר צבע לבשר ודגים. לחומרים אלה יכולת לגרום להרחבת כלי דם, מה שעלול לגרום לכאבי ראש אצל חלק מהאנשים.

מחקר שנערך בשנת 2014 ופורסם במגזין הרפואי הנחשב BMJ, מצא כי הפחתה של חצי כפית מלח ביום (כ-3 גרם) תקל על כאבי הראש, בעיקר בשל העובדה שהיא תגרום להפחתה בלחץ הדם ולחץ הדופק. החוקרים גילו כי גם אצל אנשים עם לחץ דם תקין הפחתה של הכמות המלח מועילה נגד כאבי הראש.

4. חוסר בשינה או שינוי דפוס השינה

אם הבחנתם כי כאבי הראש שלכם מגיעים בערך באותו הזמן שהתחלתם לישון פחות מהרגיל, ייתכן שמצאם את הסיבה לכאבים. לא מעט מחקרים מצאו קשר ישיר בין חוסר מנוחה לבין כאבי ראש וככל שמישהו ישן גרוע יותר, כך גדל הסיכוי שהוא יסבול מכאבי ראש.

אגב, גם למנח השינה שלכם יש השפעה על כאבי הראש. כך למשל שינה על הבטן גורמת למנח א-סימטרי של עמוד השדרה במהלך הלילה ובהחלט יכולה לתרום לכאבים כרוניים. הצוואר מונח בסיבוב לצד מסוים ולכן קיימת דחיסה של חוליות הצוואר באותו הצד והארכה של השרירים בצד השני.

5. פספסתם ארוחה או שתיים

הימנעות מאוכל גורמת לכאב ראש וכאשר "מפספסים" ארוחה או לא אוכלים זמן רב, יפתחו אנשים רבים כאב ראש. כאב זה מרגיש כמו לחץ בראש, שלעיתים מלווה בתחושת טשטוש קלה. ההמלצה היא לנסות לאכול בשעות קבועות, וגם אם אין ביכולתכם לאכול ארוחה מלאה - גם פרי או סנדביץ' יספיקו.

במחקר שנעשה באיכילוב חוקרים בדקו מה ההשפעה שיש לצום יום הכיפורים על כאבי ראש - עליהם מדווחים לא מעטים. התוצאות הראו שהימנעות מאוכל ושתייה היא מתכון כמעט בטוח לפתח כאב ראש. להערכת החוקרים, כאב הראש נוצר בגלל שינויים בחילוף חומרים שנגרמו בגלל הצום הממושך.

6. היציבה שלכם לא נכונה

הייתם צריכים להקשיב או לאמא ואבא כשהם אמרו לכם יישר את הגב וללכת זקופים. כשאתם הולכים עקום או עם ראש שמוט למטה זה גורם לשרירי הצוואר לעווית מה שמגרה את העצבים בחלק האחורי של הראש ועלול להצית כאב ראש.

אגב, שכיחותם של כאבי הראש שמקורם בצוואר רק מתגברים עם השנים והכל הודות לפלאפונים שלנו. מרוב שזה נהיה נפוץ, זה כבר קיבל שם - "צוואר סמס" או באנגלית text neck - זה שם התסמונת החדשה שגורמת בשנים האחרונות להתעקמות של הצוואר ושל הגב אצל בני הנוער. וזה לא נגמר שם. לפי מומחים, העומס שמופעל על הצוואר עלול לגרום לא רק לצוואר תפוס וכאבי ראש אלא גם לדיכאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully