וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צריכת בשר אדום מעלה את הסיכון לסרטן המעי הגס בנשים

9.4.2018 / 7:09

זו אומנם לא הפעם הראשונה שצריכת בשר אדום נקשרת למחלת הסרטן, אך במקרה הנוכחי חוקרים מאנגליה מצאו כי היא עלולה להשפיע על אזור מסוים דווקא בגופן של נשים

ארגון הבריאות מכריז על בשר מעובד כמסרטן ומסוכן לבריאות/סיפור בדקה, מערכת וואלה!

בווידיאו: ארגון הבריאות מכריז שבשר אדום מסרטן

בשנים האחרונות יותר ויותר עדויות מראות שצריכת בשר אדום מעלה את הסיכון למחלות שונות, ביניהן סרטן. מחקר חדש שפורסם בכתב העת הבינלאומי לסרטן בתחילת החודש מצא כי צריכה של בשר אדום יכולה עלולה להעלות את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס, אצל נשים.

המאמר שכותרתו "דפוסים תזונתיים נפוצים והסיכון לסרטן המעי הגס והרקטום: ניתוח ממחקר הנשים של אנגליה" נעשה באוניברסיטת לידס בבריטניה. החוקרים ערכו מחקר קוהורט (תצפיתי) שבדק האם בשר אדום, עוף, דגים או דיאטות צמחוניות קשורים לסיכון לסרטן המעי הגס. החוקרים מצאו כי צריכה קבועה של בשר אדום נקשרה לשיעורים גבוהים יותר של סרטן המעי הגס, המיוחד לסרטן המעי הגס הדיסטלי, שהוא החלק השמאלי של המעי הגס המתחבר לפי הטבעת.

עוד בנושא:
האם יש קשר בין המזון שאנחנו אוכלים לסרטן השד?
לא רק מסרטן: בשר אדום עלול לגרום לשבץ
בשר או סוכר: מה באמת גורם למגפת ההשמנה העולמית?

סטייק. ShutterStock
מסכן לכם את החיים? בשר אדום/ShutterStock

"ההשפעה של סוגים שונים של בשר אדום ודפוסי תזונה על סרטן היא אחד האתגרים הגדולים ביותר בחקר התזונה וסרטן המעי הגס", אומר המחבר הראשי, ד"ר דייגו ראדה פרננדז דה ז'ורגי, חוקר מקבוצת אפידמיולוגיה תזונתית (NEG) בלידס ובאוניברסיטת חבל הבסקים בספרד. "המחקר שלנו הוא אחד המחקרים המעטים המסתכלים על הקשר הזה, ועל אף שיש צורך בניתוח נוסף במחקר גדול יותר, הוא יכול לספק מידע בעל ערך עבור אלה עם היסטוריה משפחתית של סרטן המעי הגס ואלה שעובדים על מניעתו", אמר.

דיווח תזונתי אמין וחשוב

הנתונים התקבלו ממחקר הנשים של אנגליה, שכלל 32,147 נשים מאנגליה, וויילס וסקוטלנד. המשתתפות גויסו על ידי הקרן לחקר הסרטן העולמי בין השנים 1995 ל-1998 והיו תחת תצפית במשך 17 שנים בממוצע. בסך הכל תועדו 462 מקרים של סרטן המעי הגס, 119 מהם היו של סרטן המעי הגס הדיסטלי. הניתוח הצביע על סיכון מופחת לסרטן המעי הגס הדיסטלי אצל נשים שנמנעו בתזונתן מבשר אדום. בסיכום המחקר קבעו החוקרים כי ההשפעה של תזונה נטולת בשר אדום במיוחד על סרטן המעי הגס דיסטלי זוכה לאישור במחקר גדול יותר.

"המחקר שלנו לא רק עוזר לשפוך אור על האופן שבו צריכת בשר עשויה להשפיע על החלקים של המעי הגס באופן שונה, אלא הוא מדגיש את החשיבות של דיווח תזונתי אמין מקבוצות גדולות של אנשים", אמרה מחברת המשנה של המחקר, פרופסור ג'נט קייד, ראש ה-NEG וחוקרת אפידמיולוגיה תזונתית ובריאות הציבור בבית הספר למדעי המזון ותזונה בלידס. "עם גישה ללימודי המחקר של נשים בבריטניה אנו יכולים לחשוף מגמות בבריאות הציבור ולנתח כיצד התזונה יכולה להשפיע על מניעת סרטן, ודיווח תזונתי מדויק מספק לחוקרים את המידע הדרוש להם כדי לקשר את השניים זה לזה", הסבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully