וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוסחים על ארוחות כדי לרדת במשקל? זה מה שזה עושה לטווח הארוך

1.4.2018 / 7:34

רבים מהאנשים ששומרים על המשקל שלהם מנסים לפסוח לפחות על ארוחה אחת ביום כי הם מאמינים שזה יחסוך להם את סך הקלוריות היומי. ובכן, לפי המחקר הזה הם עושים טעות לטווח הארוך שתעלה להם בקילוגרמים רבים

אתר רשמי

בווידיאו: על ארוחת בוקר שכזו אולי כן עדיף שתפסחו

חול המועד הוא אולי לא הזמן הכי טוב לדבר על דיאטות ומשקל, אבל למחקר הנוכחי יש חשיבות רבה למי מכם שחושבים שאם הם ידלגו על ארוחת בוקר רק בגלל שיש להם ארוחת צהריים גדולה, הם יטיבו עם המשקל שלהם. חוקרים מאוניברסיטת הלסינקי שבפינלנד מבהירים כי אם אתם רוצים לשמור על המשקל, עדיף שלא תפסחו על ארוחות, אלא תנהלו שגרת אכילה קבועה ומאוזנת.

פעמים רבות אנשים חושבים שאם יפסחו על ארוחה הם יחסכו מעצמם קלוריות, אבל בפועל זה לא קורה ולטווח הארוך מדובר במהלך מזיק. כדי לבדוק זאת החוקרים ניהלו מחקר שהתבסס על שאלונים ונתונם פיזיים של 4,900 צעירים בני 24שנלקחו ממחקר מאוד מקיף שנערך במדינה וקרוי FinnTwin 16. עשור לאחר מכן אותם משתתפים השיבו על שאלונים זהים ונשקלו.

עוד בנושא:
מה דיאטניות אוכלות לארוחת בוקר?
בול בזמן: איך יוצרים ארוחה שהיא גם בריאה וגם משביעה?
10 הטעויות שמונעות מכם לרדת במשקל

קפה ועוגה בסניף קפליקס מרחביה. גרדה גלזר
אל תסתפקו רק בקפה בבוקר/גרדה גלזר

הממצאים של המחקר שהתפרסמו בכתב העת Eating Behaviours journal הראו כי מרבית האנשים העלו במשקלם במהלך העשור הזה ואילו רק 7.5 אחוזים מהנשים ו-3.8 אחוזים מהגברים רזו במהלך תקופה זו. העלייה המשמעותית ביותר הייתה של 0.9 קילוגרם בכל שנה עבור נשים וקילוגרם אחד עבור גברים בכל שנה.

החוקרים הסבירו כי עבור שני המינים, המנבאים העיקריים של עלייה במשקל היו אכילה לא סדירה ודיאטה. הסיכון של אישה לעלות במשקל גדל גם במקרה של לידת שני ילדים או יותר, צריכת משקאות מתוקים והרגשה כללית של חוסר שביעות רצון מהחיים. עבור גברים, עישון נמצא כגורם חשוב.

ממצאי המחקר מוכיחים למעשה כי ארוחות "רגילות ומספקות" תומכות בתפקודים הביולוגיים הטבעיים של הגוף, ובכך מסייעות לנהל הרגלי אכילה בריאים וניהול משקל בטווח הארוך. "במקום לאבד משקל, חשוב יותר להתמקד לאורך זמן באכילה של ארוחות קבועות, טיפול בשלומו של האדם ומציאת תחושה של משמעות בחיים", סיכמו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully