וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסים לחו"ל? הנה 5 מזונות שיעזרו לכם לשמור על המשקל

פליקס פלג

27.3.2018 / 11:43

כמה שקשה לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת פה בארץ, בחו"ל זה הופך קשה פי כמה, בטח בזמן חופשה. הארוחות הלא מסודרות, השינוי בסדר היום וכמובן - מוצרי המזון האחרים והעובדה שאוכלים בחוץ, כל אלה יכולים לשבש לכם את המשקל. הנה כמה טיפים הכרחיים

תור לקרונאט בניו יורק. GettyImages
יותר קשה לשמור על המשקל בחו"ל. הרבה יותר קשה/GettyImages

האביב כבר כאן וחג הפסח נושף לנו בעורף, מה שאומר שאנחנו מתעוררים מתרדמת החורף ורבים מאיתנו נבלה את החופשה המתקרבת בחו"ל או בהרבה מאוד ארוחות משפחתיות. תהיה מה שתהיה ההחלטה שלכם לגבי אופי החופשה - המשמעות של זה היא לרוב עליה של כמה קילוגרמים שמתווספים בזמן הכי לא טוב בשנה - ממש טרם המעבר לבגדים קצרים.

אבל בעוד שבבית אתם עוד יכולים להקפיד ולשים לב טוב טוב לתזונה שלכם, בחו"ל המצב הופך קשה יותר. הסיבה לכך היא סדר יום שונה, תחושה שהכל מותר וגם - מאכלים ומזונות שונים מאלה שאתם נוהגים לאכול בבית. פליקס פלג - דיאטן קליני ומרצה לתזונה - מציג רשימה של חמישה מאכלים שקל למצוא בכל מקום ושישמרו לכם על המשקל במהלך חופשת החג:

הנה עוד כמה טיפים לחג הפסח הקרוב

1. ביצה

ביצת עין. ShutterStock
אפשר למצוא בכל מקום בעולם. ביצה/ShutterStock

בכל מדינה בעולם תוכלו למצוא ביצים בכל צורה. הביצים עשירות בחלבון, התורם לתחושת השובע מצד אחד ובמקביל שומר על רמות הסוכר, ובכך מסייע בהפחתת הצורך למתוק.

שילוב של 1-2 ביצים שלמות יחד עם 2-3 כפות גבינה (אפילו אם היא גבינה שמנה), בתוספת עם פרוסת לחם או חצי לחמנייה, ירקות כף חמאה או טחינה, מהווה ארוחת בוקר טעימה, מאוזנת והכי חשוב מספקת.

עוד באותו נושא

10 הטעויות שמונעות מכם לרדת במשקל

לכתבה המלאה

2. קקאו

שוקו חם. ShutterStock
משקה נפוץ ופופולרי כמעט בכל מדינה/ShutterStock

אין ספק שאחד המשקאות הטעימים ביותר זה שוקו חם. הקקאו שמהווה נוגד חמצון חזק ובריא מאוד לגוף, הוא בעל יתרון תזונתי שכן ניתן עם מעט חלב (לא משנה הסוג) וכפית סוכר או סוכרזית להכין משקה שוקו טעים מאוד ודל בקלוריות שמחמם אותנו, ותורם לתחושת המלאות והפחתת הצורך למתוק. ניתן לקחת איתנו או לקנות בסופר המקומי.

3. תה ירוק

תה ירוק. ShutterStock
מחמם ועמוס בנוגדי חמצון. תה ירוק/ShutterStock

מדובר על משקה עם ההרכב התזונתי מיוחד המכיל נוגדי חמצון ופלבנואידים - מרכיבים צמחיים טבעיים, שנמצאו כבעלי יכולת לאזן את רמות הסוכר, ובכך להפחית את הצורך למתוק. בנוסף לכך מחקרים רבים מדברים על היכולת של תה ירוק לתרום לתחושת השובע לאחר הארוחה ואף בסיוע בירידה במשקל ושמירה על כך לאורך זמן. זה המשקה האידיאלי לפתוח איתו את הבוקר ולסיים את הערב.

4. אגוזים

קערה מלאה באגוזים. ShutterStock
קחו אתכם לחו"ל במזוודה. אגוזים/ShutterStock

אחד הדברים שקשה לנו להתמיד בהם במהלך הטיולים שלנו, הם ארוחות הביניים. וזאת מסיבה פשוטה שהאוכל לא זמין ולכן נמצא את עצמנו קונים עוגות וקינוחים שונים במהלך היום, ובכך נעלה עוד 2 קילו מיותרים.

על מנת לסייע לכם לשמור על המשקל ניתן לקחת לטיול כמה פירות ואגוזים שונים, שנורא קל להיסחב איתם מבחינה לוגיסטית, ובכך תמנעו את תחושת הרעב בין הארוחות. אפשר לקחת 20-30 אגוזים שונים, כאשר לכל אגוז סגולה בריאותית אחרת, ובכך ניתן לשלב ביניהם וליהנות ממגוון טעמים והיתרון בריאותי של כל אחד מהם.

האגוזים מהווים מקור לשומן טבעי ובריא, הידוע ביכולת שלו למנוע מחלות שונות ולתרום לתחושת השובע לאורך היום.

5. קינמון

קינמון. ShutterStock
מצמצם את הצורך במתוק/ShutterStock

הקינמון הוא תבלין מיוחד עם שתי סגולות עיקריות: הראשונה היא היכולת שלו להעלות את הרגישות לאינסולין ובכך לתרום מאוד מבחינה בריאותית בעיקר לסוכרתיים. היתרון השני הוא היכולת שלו להמתיק מאוד מזונות, וזאת ללא סוכר - בעיקר במנות עיקריות כמו עוף ובשרים. שילוב של הקינמון במנות, יכול להפחית את הצורך לקינוחים ומתוקים לאחר הארוחות, ובכך לסייע להגביל את המתוקים למספר פעמים מועט בטיול, ולחסוך לנו אלפי קלוריות מיותרות.

ואחרי שמנינו את המאכלים, חשוב להזכיר ולהדגיש, ההמלצה לא אומרת שלא ליהנות ממאכלים וקינוחים שונים במהלך החופשה שלכם, אלא להגביל אותם במעט. אחת ליומיים אפשר ליהנות מקינוח מקומי באחת מארוחות הביניים, ובשאר הזמן לאכול בצורה מאוזנת ובריאה יותר. ניתן להגדיר כי אוכלים 1-3 ארוחות מיוחדות ועשירות בקלורית יחד עם 1-3 פעמים קינוח מיוחד מקומי, ובשאר כדאי ובהחלט ניתן למזער נזקים.

פליקס פלג הוא דיאטן קליני ומרצה לתזונה, B.sc במדעי התזונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully