וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריפ במזווה: מאכלים ביתיים שיכולים לגרום לכם הזיות

26.3.2018 / 7:40

קפה, לחם ועוד כמה תבלינים שאפשר למצוא בכל בית יכולים לשלוח אתכם לטריפ של הזיות שמי יודע איך תצאו ממנו. הנה המאכלים שאתם צריכים להיזהר מהם והכמות שתצטרכו לצרוך מהם, אם אתם בעניין של להתנסות

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

בווידאו: גם קפה ברשימה, והנה עוד כמה דברים שכדאי שתדעו עליו

מי ידע שמאחורי צנצנת החמוצים ששוכנת במקרר שלכם מ-2011 נמצאים מוצרי מזון שיכולים לשלוח אתכם לטריפ של הזיות? אז זהו שאנחנו יודעים וכדאי שגם אתם תדעו. עם זאת, זה המקום להבהיר שאנחנו ממש לא ממליצים לנסות להתמסטל מהמאכלים הללו. כמו כל התנסות בחומרים או כימיקלים משני תודעה, גם צריכה של מוצרי מזון שעלולים לגרום להזיות יכולה להיות מסוכנת מאוד. בעיקר משום שחלק מהמזונות הללו עלולים להיות רעילים ולהוביל לתופעות לוואי קשות ולא רצויות.

אל תנסו את זה בבית.

עוד בנושא:
למה רבי, כומר ונזיר לוקחים פטריות הזיה ביחד?
מטורף: ככה נראה מוח על השפעת LSD
גבר קנדי טוען שהוא בטריפ של LSD כבר 30 שנה

לחם שיפון

לחם שיפון כפרי. לירז אלה
האם הוא אחראי לציד המכשפות בסיילם? לחם שיפון/לירז אלה

הוא נחשב לבחירה המועדפת על שוחרי בריאות, אבל לחם השיפון מסתיר סוד פסיכדלי. השיפון פגיע במיוחד לזיהומים פטרייתיים של פטריית ארגוט, שהיא הפטריה שממנה סונתז לראשונה סם ההזיות LSD. לכן, אכילת לחם שיפון נגוע יכולה עקרונית לגרום לכם להזיות. לאורך ההיסטוריה היו לא מעט מקרים של הרעלות ארגוט, במיוחד באירופה של ימי הביניים. יש היסטוריונים שטוענים שתסמיני ה"כישוף" שהוצגו על ידי אנשים במשפטי המכשפות של סיילם בסוף המאה ה-17 גם הם נגרמו עקב אכילת שיפון נגוע בפטריה. תסמינים נוספים של ההרעלה כוללים התכווצויות שרירים כואבות, כאבי ראש עזים, הקאות ושלשולים.

פלפלים חריפים

פלפל חריף. ShutterStock
שילוב של היסטריה ו"היי" של אנדורפינים. פלפלים חריפים/ShutterStock

פלפלים חריפים כשלעצמם אינם מכילים חומרים פסיכואקטיביים, ולכן הזיות שנגרמות בעקבות אכילת פלפלים חריפים (בדרך כלל, מדובר בזנים החריפים ביותר שקיימים) אינן מוסברות באופן חד משמעי על ידי המדע. ההסבר המתקבל ביותר על הדעת הוא שמדובר בשילוב של תגובה היסטרית לכאב שנגרם בעקבות החריפות ושטף של אנדורפינים שמופרשים בעקבות אותו כאב ויוצרים מעין "היי" זמני. חוץ מההיי הזה תקבלו גם הזעות, שלשולים, חנק, ו-24 שעות של חרטה והכאה (והקאה) על חטא.

אגוז מוסקט

אגוז מוסקט ומררת. ShutterStock
ההשפעה יכולה להמשך עד יומיים. אגוז מוסקט/ShutterStock

חוץ מתיבול של פסטות בשמנת ועוגות תפוחים, אגוז מוסקט יודע גם לשנות תודעה. זאת, הודות לתרכובת טבעית בשם מיריסטיצין, שבמינונים גבוהים יכולה לגרום להזיות. אותה תרכובת מצויה גם בפטרוזיליה ובשמיר, אם כי בריכוזים הרבה יותר נמוכים. מי שהתנסו בצריכת כמות גדולה של מיריסטיצין אמרו כי הוא מזכיר רק במעט את השפעתו לזו של LSD, אך השפעה הזאת יכולה להמשך עד יומיים.

פרג

פרג. ShutterStock
כמה פרוסות כאלה צריך לאכול בשביל להתמסטל? עוגת פרג/ShutterStock

מורפיום, הרואין ועוד כמה אופיאטים עוצמתיים מאוד מופקים ממה שאתם רגילים לפגוש כמילוי באוזני ההמן שלכם. בתכנית הטלוויזיה מנפצי המיתוסים בדקו וגילו שאם תאכלו מספיק בייגלים עם פרג מעליהם, תיכשלו בבדיקת סמים. אבל הבלוג I Can Has Science blog לקח את העניין צעד אחד קדימה ועשה את החישובים המתמטיים הנחוצים כדי לדעת כמה פרג צריך לאכול כדי להתמסטל ממש. עוצמת השפעתו של הפרג נגזרת גם מהזן - הפרג הספרדי למשל, הוא הזן החזק ביותר ומורפיום מהווה 0.025 אחוזים ממשקלו. משמעות הדבר היא שאם תאכלו בערך 40 גרם פרג ספרדי תצרכו כמות שוות ערך ל-10 מיליגרם מורפיום, בדיוק מספיק בשביל להרגיש באז קטן.

תותי עץ

תותי עץ לבנים לא בשלים. ShutterStock
תשאלו כל מדריך טיולים. תותי עץ לבנים/ShutterStock

אגדות אורבניות גורסות שאכילת תותי עץ לבנים עשויה לגרום להזיות קלות, אם כי אין הרבה ספרות מקצועית שמתייחסת לסוגיה. מדריכי טבע ויערות מזהירים שאכילת פירותיו הלא בשלים של עץ התות עלולים לגרום לכאבי בטן, בחילות ואפילו להזיות.

דגים

דג סלפית צהובת פסים. ShutterStock
בגלל האצות? סלפית צהובת פסים/ShutterStock

ישנם מספר דגים שנטען לגביהם שהם יכולים לגרום להזיות, הידוע מכולם הוא סלפית צהובת פסים - זן של דגים שחי בחלקו המזרחי של האוקיינוס האטלנטי ובים התיכון. מחקר אחד תיאר מקרה של שני גברים שחוו הזיות ויזואליות וקוליות שעות ספורות לאחר שאכלו דג סלפית צהובת פסים במסעדה. מדענים אינם בטוחים במאה אחוזים מה בדג גרם להזיות, אולם אחת ההשערות היא שמדובר ברעלנים שמקורם בסוג מסויים של אצה שהצטברו במינונים גבוהים בבשרו של הדג הזה.

קפאין

כוס קפה קר עם קשית טו גו. ShutterStock
חשים בנוכחות של מנוחים? קפה/ShutterStock

בין אם תעשו את זה באמצעות קפה, תה או משקאות אנרגיה - אם תצרכו יותר מדי קפאין אתם עלולים לאבד אחיזה במציאות. מחקר שנערך בשנת 2009 מצא שלצרכני קפאין כבדים (7 כוסות קפה או משקה קפאיני אחר ביום ומעלה) יש סבירות גבוהה יותר לחוות הזיות או לחוש בנוכחותם של אנשים שנפטרו. קפאין הוא הסם הפסיכו-אקטיבי הנצרך ביותר בעולם, אך מעולם לא נטען ששתיית כוס קפה הובילה לטריפ של הזיות. הסיבה? הרבה לפני ההזיות הקפה יגרום לכם לתסמינים כמו חרדה, רעידות, עילפון ושלשול, שיבטיחו שלא תספיקו לצרוך מספיק ממנו בשביל להגיע לשלב ההזיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully