וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבעה את השיער כל חודש וזה מה שקרה לכבד שלה

18.3.2018 / 13:34

אישה סינית הובלה לבית החולים, שם גילו שהיא סובלת משחמת הכבד במצב מתקדם מאוד. לדברי הרופאים, ההרגל שלה לצבוע את השיער מדי חודש במשך עשר שנים הרעיל את הכבד שלה וגרם לו נזק בלתי הפיך

מערכת וואלה!

בווידאו: תרם חצי מהכבד שלו לאישה זרה וקיבל בתמורה אהבה

אישה בשנות ה-50 לחייה אובחנה לאחרונה כסובלת משחמת הכבד, שנגרמה מחשיפה לכימיקלים רעילים, שהיא ככל הנראה תוצאה של הרגל ארוך שנים שלה לצבוע את השיער מדי חודש. גברת צ'ן (שמה המלא לא פורסם בתקשורת), היא תושבת הרבין שבסין, לקראת גיל 40 היא הבחינה בהתרבות של שערות שיבה לבנות על ראשה ובמיוחד בצדעיה, והחליטה לעשות מה שנשים בגילה מכל רחבי העולם עושות - לצבוע את שערה בקביעות כדי להסתיר את סימני הגיל.

אולם, לדבריה, קצב הצמיחה של השערות הלבנות שלה היה מהיר למדי ולכן, במהלך עשר השנים האחרונות היא הגיעה מדי חודש למספרה כדי לצבוע את שיערה. הרגל קבוע שלאחרונה התחוור לה שגבה מחיר גבוה מאוד מבריאותה.

עוד בנושא:
יש לכם שיערות שיבה ואתם רק בני 20? זו כנראה הסיבה
אני רק שאלה: האם מתח גורם לשיער להלבין?
כל מה שאתם צריכים לדעת על הכבד

אישה צובעת את השיער במספרה. ShutterStock
התייצבה בכל חודש במספרה לצבע/ShutterStock

לפני מספר חודשים צ'ן חשה תשישות יוצאת דופן וקוצר נשימה בעת שטיפסה במדרגות לחדר השינה שלה בסופו של יום. בתחילה, היא לא ייחסה לכך חשיבות אך כשהגיעה לחדר השינה הבחין בעלה שעורה ולחמיות עיניה (החלק הלבן) קיבלו גוון צהבהב. השניים נסעו מיד לבית החולים, שם הראו הבדיקות שבגופה של צ'ן רמות בילירובין גבוהות פי עשרה מהטווח התקין.

הרופאים איבחנו שהכבד של גב' צ'ן נמצא במצב מתקדם של שחמת וניסו להבין מה גרם לכך. לצ'ן לא היתה בעיה של התמכרות לאלכוהול ובהיסטוריה הרפואית שלה לא הופיעו תרופות שיכולות היו לפגוע בכבד ולכן הם תשאלו אותה בפרטי פרטים על אורח החיים וההרגלים שלה בתקווה למצוא שם רמזים. לאחר ששמעו ממנה על רוטינות טיפוח השיער שלה שכללה עשור רצוף של ביקורים חודשיים במספרה לצורך צביעת השיער, הם קבעו שהחומרים הכימיים שמצויים בצבעי שיער הם האחראים להיווצרות השחמת בכבד של גב' צ'ן.

אישה צובעת את השיער במספרה. ShutterStock
צבעי שיער מכילים עשרות כימיקלים, חלקם רעילים ביותר. צבע לשיער בקערה/ShutterStock

בתום 20 ימי טיפול בבית החולים מצבה של צ'ן השתפר באופן משמעותי, אולם הרופאים סבורים שחלקו של הנזק הכימי שנגרם לכבד שלה הוא בלתי הפיך - עובדה שמגדילה את סיכוייה לחלות בסרטן בעתיד.

ההמלצה: לא לצבוע את השיער

ד"ר פו ליג'ואן, מנהל המחלקה לרפואה פנימית ומחלות זיהומיות בבית החולים שבו טופלה צ'ן, אמר כי רוב צבעי השיער מכילים עשרות כימיקלים, חלקם רעילים ביותר לגוף האדם - כמו ניטרובנזן ואנילין, למשל. חומרים כימיים אלו נספגים בקלות בקרקפת וכך הם נכנסים לגוף, שם הם חייבים לעבור תהליך של מטבוליזם בכבד כדי להתפנות. לאורך זמן, תהליך כזה עלול ליצור שחיקה של האיבר ואף להסב לו נזקים חמורים - כמו במקרה של גב' צ'ן.

המלצתו של ד"ר פו היא להמנע לחלוטין מצביעת השיער, כדי להגן על הכבד. אך למי שמתעקשים או מתעקשות לצבוע את השיער בכל זאת, מומלץ לבחור בצבעי שיער על בסיס צמחי. אם בכל זאת בחרתם לעשות שימוש בצבע כימי, פו טוען שאין להשתמש בהם בתדירות של יותר מפעם בחצי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully