וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אין כזה דבר גבר שהוא 100% סטרייט

14.3.2018 / 12:20

ספר חדש של פסיכולוג וחוקר מיניות מוביל מפציר בכולנו לחשוב על מיניות כספקטרום רחב שרק מעטים מאיתנו נמצאים על הקצוות שלו. כמו כן, הוא טוען שכמעט כל הגברים חווים גירוי מיני מגברים אחרים

ShutterStock

בווידאו: אלכוהול הופך את הנטייה המינית לגמישה יותר

אף אחד לא סטרייט במאת האחוזים - כך קובע פסיכולוג וחוקר מוביל בתחומו מאוניברסיטת קורנל. לדברי ריץ' סאווין-וויליאמס, פסיכולוג המתמחה במגדר, הדרך הנכונה ביותר לתאר יותר ויותר גברים היא 'בעיקר סטרייטים'. אף על פי שבחברות רבות הטרוסקסואליות נחשב לנורמה, מחקריו של סאווין-וויליאמס מעלים כי רוב האנשים חווים גירוי מיני בתגובה לשני המינים. במאמר שפרסם לאחרונה, הוא מטיל ספק בתפיסת המיניות הנוקשה ומציע להסתכל על מיניות כספקטרום, להבדיל מסדרה של תבניות שונות.

עוד בנושא:
מחקר: "כל הנשים הן לסביות או דו-מיניות"
מחקר גילה: אנחנו יותר הומופובים ממה שאנחנו מוכנים להודות
זו הסיבה בגללה נשים פתוחות יותר מגברים לסקס חד מיני?

זוג גברים מחזיקים ידיים. ShutterStock
הנרטיב התרבותי מונע מגברים לדבר בגלוי על רגשותיהם האמיתיים. זוג גברים מחזיקים ידיים/ShutterStock

אף על פי שהוא מכיר בעובדה שלרוב האנשים כיום עדיין קשה להתמודד עם הקונספט של ביסקסואליות, במיוחד בגברים, בספרו "בעיקר סטרייטים: פלואידיות מינית בקרב גברים", מגלה סאווין-וויליאמס שהדורות הצעירים הופכים פתוחים יותר ויותר לרעיון של גבולות מיניים גמישים. הספר כולל ראיונות עם 40 גברים שונים שמגדירים את עצמם סטרייטים, למרות שהם מספרים בגילוי לב שהם התנסו או מתנסים גם בקשרים עם גברים אחרים.

הספר מתבסס על מחקרו של סאווין-וויליאמס, שפורסם בכתב העת Journal of Personality and Social Psychology, שבו השתתפו גברים ונשים שלהם הוצג סרטי פורנו מסוגים שונים. בזמן הצפייה נמדד קוטר האישונים של המשתתפים - התרחבות אישונים היא סממן לגירוי מיני. אישוניהן של המשתתפות התרחבו בתגובה לצפייה בסרטונים שבהם הופיעו גברים עם נשים או נשים עם נשים. אצל המשתתפים הגברים (ללא קשר להעדפה המינית שלהם) האישונים התרחבו בצפייה בסרטונים של נשים מאוננות ושל גברים מאוננים. "בעבר נהגו לחשוב שביסקסואליות היא תופעה נשית", אמר סאווין-וויליאמס בראיון לאתר Broadly. ממצאיו מעלים שזה רחוק מהאמת.

עין בעלת ריסים ארוכים. ShutterStock
התרחבות אישונים היא סימן לגירוי מיני/ShutterStock

במחקר אחר שלו הוא גילה שבין 2-11 אחוזים מכלל המבוגרים הודו שחוו רגשות הומוסקסואליים. אולם, הוא סבור שהנתון הזה אפילו לא מתקרב לאמוד בצורה נכונה את הפלואידיות שמאפיינת גירוי מיני בקרב אנשים. הוא מזהיר שהנרטיבים התרבותיים החזקים שלנו, שקובעים שלנשים מותר להיות בעלות מיניות גמישה ולגברים אסור, גורמים לכך שגברים רבים חוששים לבטא את רגשותיהם האמיתיים.

מחקר דומה נערך בשנה שעברה בבריטניה, אך הוא עסק רק בנטייה המינית של נשים. על פי המחקר, "כל הנשים הן לסביות או דו-מיניות – אך לעולם לא סטרייטיות". החוקרים, מאוניברסיטת אסקס, שאל נשים אודות הנטייה המינית שלהן ולאחר מכן בדקו את תגובותיהן בזמן שהוקרנו להן סרטוני וידאו שכללו עירום נשי וגברי.

החוקרים מצאו שכל הנשים שהגדירו את עצמן כהטרו-סקסואליות הציגו סימנים עזים לגירוי מיני הן בתגובה לתמונות של נשים עירומות והן בתגובה לתמונות עירום של גברים. "על אף שרוב הנשים הציגו את עצמן כסטרייטיות, המחקר שלנו מבהיר בצורה חד משמעית שכשזה מגיע למה שמדליק אותן – נשים הן בי-סקסואליות או לסביות, אך לעולם לא סטרייטיות", אמר ד"ר גרולף רייגר, מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת אסקס, שעמד בראש המחקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully