וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לבנים שלכם לשחק בבובות. זה יעשה להם טוב

רבקה פישמן, מאמר אורח

14.3.2018 / 7:01

הרבה מאוד הורים נרתעים כאשר הבן הקטן שלהם מעדיף ברבי על פני משאית, או את אלזה על פני סמי הכבאי, וחבל מאוד. הנה כל מה שהבנים שלכם יכולים להרוויח ממשחקים ללא הפרדה מגדרית

צילום מסך

צפו בתגובה המפתיעה של אב שהבן שלו רוצה בובת ברבי

גם בשנת 2018 יש יותר מדי הורים שדואגים כאשר הבנים שלהם בוחרים לשחק בבובות. ההורים האלה מביעים דאגה לנטיות המיניות של הילד, כשה"גבר" הקטן שלהם מבקש בובת ברבי בחנות הצעצועים, מבריש לבובה של אחותו את השיער ומדבר על כמה שהיא יפה.

החשש הזה לא בא משום מקום. בחמשת העשורים האחרונים הצעצועים המשווקים לילדים (ולהורים שלהם) הופרדו יותר ויותר בעזרת מאפיינים מיניים נוקשים. למרות שמחצית מכל הצעצועים היו ניטרליים מבחינה מגדרית עד שנת 1970, הדיכוטומיה כחול-ורוד של היום מפרידה בין צעצועים לבנות לבין צעצועים לבנים מרגע הלידה. אבל אין שום צורך בהפרדה הזו.

עוד בנושא:
מה אתם עושים כשמישהו מציק לילדים שלכם?
11 טיפים שהופכים את החיים של הורים לקצת יותר קלים
מרגישים שהילדים שלכם מתרחקים מכם? כדאי שתקראו את זה

חשוב מאוד להבין מדוע בנים לעיתים רוצים לשחק בבובות או בצעצועים ורודים ומנצנצים אחרים. בעוד שמחקרים מראים כי ילדים מתמודדים עם זהותם המינית בגילאים צעירים, משחק בצעצועים "של בנות" הוא לא בהכרח הצהרה על המיניות של הילד. הנה כמה מהדברים שהבנים שלכם יכולים להרוויח ממשחק עם בובות.

ילד משחק  בבובה. ShutterStock
מפעיל את הדמיון. ילד משחק עם בובה/ShutterStock
"זו גם הזדמנות ללמד ילדים וילדות שמגדר לא מהווה מחסום. אין חפצים שמיועדים רק לבנות או רק לבנים כי שני המינים הם שווים"

1. לשחק עם ברביות ובית בובות זו רק דרך נוספת שבה בנים ובנות לומדים דרך הידיים שלהם מושגים והתנהגויות בעולם האמיתי. משחקי בובות מבוססים על תקשורת ואינטראקציה בין הדמויות - כדי ליהנות ממשחק בברביות, הבובות צריכות לדבר אחת עם השנייה דרך הילד וחבריו. יצירת שיח דרך הבובות, בין אם הילד מדובב שתי דמויות ובין אם זה משחק בקבוצה, יכולה להיות בעלת ערך רב עבור כל ילד, לא רק עבור ילדות קטנות.

2. זו גם הזדמנות ללמד ילדים וילדות שמגדר לא מהווה מחסום. אין חפצים שמיועדים רק לבנות או רק לבנים כי שני המינים הם שווים.

3. התעסקות והתפעלות מבובות רק מדגישות את הצד הרך והרגשי של הילד או הילדה ואת הצד הזה אנחנו, ההורים, צריכים לחגוג ולא לחשוש ממנו. חוץ מזה, כנראה שהילד מחקה את התנהגות ההורית שלכם, אבא ואמא, והוא פשוט מתנהג באותה האחריות כלפי הבובה.

הורים ושני ילדים מטיילים. ShutterStock
תנו לילדים שלכם את האפשרות להיות מי שהם רוצים. ילד וילדה מטיילים עם זוג הורים/ShutterStock

היום קיימת יותר מודעות למשחקים ולצעצועים של ילדות, וההורים והסביבה מעודדים אותן להיות מה שהן רוצות ולאהוב את מה שהן רוצות. בנות יכולות להיות קשוחות, חזקות, תחרותיות וקרייריסטיות. עכשיו, בואו נעודד גם את הבנים שלנו גם להיות רגישים, עדינים ואמפתיים.

הסביבה והתרבות תנסה להכתיב לנו מהם הצעצועים והצבעים ה"נורמליים" לילדים קטנים, אבל בסופו של דבר, שילוב מאוזן של תכונות "נשיות" ו"גבריות" הוא השילוב שרוב ההורים היו רוצים- ילד\ה רגיש\ה, עדין\ה, אסרטיבי\ת וחכם\ה.

הכותבת היא רבקה פישמן, פסיכולוגית קלינית ומנהלת רשת המעונות "התחלה חכמה" של החברה למתנ"סים הארצית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully