וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השינוי הקטן הזה יהפוך את הביצים שתטגנו להרבה יותר בריאות וטעימות

12.3.2018 / 10:02

גם אתם אוהבים לאכול ביצים בבוקר, בצהריים או בערב? הגיע הזמן שתדעו שיש מצב שאתם גורמים לעצמכם נזק רציני כשאתם אוכלים ביצת עין

הביצה בשקית תהפוך לביצה עלומה - זה באמת טריק שעובד?/אולפן וואלה NEWS

בסרטון - האם ניתן להכין ביצה עלומה בשקית?

הן טעימות, הן מזינות, הן זמינות לכולם, אז מה הפלא שביצים הפכו לאחד המזונות הפופולריים ביותר בעולם, בין אם זה בארוחת בוקר, צהריים או ערב? יש כמובן גם לא מעט דרכים להכין אותן, אבל אחת מהקלות והפופולריות היא טיגון ביצת עין. לפי פרסום בדיילי מייל, מסתבר שרבים מאיתנו עושים טעות שמשפיעה על המאכל הנהדר הזה - גם מבחינת הערכים התזונתיים שלו, וגם מבחינת צורת הכנתו.

מספר מחקרים הוכיחו לאחרונה ששימוש בשמן צמחי עלול להזיק לבריאות, לשמן החמניות ולשמן התירס יש הרבה חומצות שומן בלתי רוויות וכאשר מחממים אותם, נוצר כימיקל בשם אלדהיד (aldehyde), שהוא מסוכן מאוד אפילו בכמויות זעירות והוכח שהוא מגביר את הסיכון למחלות לב וסרטן. על כן כשמטגנים ביצים (בכל צורה שהיא), מוטב להשתמש בשמן זית.

עוד בנושא:
6 נשנושים שאנשים שחותכים מסוכר יכולים לאכול
אכילת תפריט עשיר בירקות, פירות ודגנים מלאים יכולה למנוע דיכאון

ביצת עין. ShutterStock
בתיאבון לכולם!/ShutterStock

אבל לא רק העניין הבריאותי משמעותי כאן. מתברר שאם תטגנו את הביצים עם שמן זית, על חום נמוך, הביצים יהפכו פריכות די מהר בעוד החלמון שבאמצע יישאר נוזלי בדיוק במידה הנכונה. גם הטעם עתיד להיות עדין יותר מאשר טיגון באמצעות חמאה או שמן צמחי.

אז הנה, לטובת גולשינו, מדריך קצר לטיגון האידיאלי של ביצים: קודם כל, נסו שהביצים עצמן יהיו בטמפרטורת החדר. לאחר מכן, חממו שמן זית על מחבת, סביר להניח שזה לא ייקח יותר מ-30 שניות, ושברו פנימה את הביצים. בשלב הזה מוטב להשגיח עליהן טוב-טוב, שכן תוך זמן קצר הן יהיו מוכנות.

בתיאבון!

גיף ביצת עין. Giphy
גיף ביצת עין/Giphy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully