וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים זה כוח: גבר הודי נותר עם שני לבבות פועמים אחרי ניתוח מורכב

20.2.2018 / 15:00

הגבר בן ה-56 כבר היה על שולחן הניתוחים כאשר הרופאים שלו הבינו שהלב שקיבלו להשתלה קטן מדי עבורו. בהחלטה שהצילה את חייו הרופאים החליטו להשאיר את שני הלבבות פועמים יחדיו בגופו

ShutterStock

גבר הודי נותר עם שני לבבות פועמים אחרי שניתוח השתלת הלב שלו הסתבך והרופאים ניסו, והצליחו, להציל את חייו. הניתוח שנקרא השתלת לב הטרוטופית נחשב נדיר במיוחד ורק מעטים בעולם עברו אותו. אבל איך זה קורה ומה קרה שם שחייב את הרופאים להשאיר שני לבבות פועמים?

ההודי בן ה-56 היה אמור לעבור השתלת לב "רגילה", אך רופאיו גילו מיד כאשר קיבלו את הלב המושתל שהיה שייך לנער שמת מוות מוחי, כי הוא קטן מדי לגופו. בשלב הזה החולה כבר היה על מיטת הניתוחים כשבית החזה שלו פתוח.

עוד בנושא:
יד על הלב: מושתלת לב זכתה להחזיק את הלב שלה בידיים
תיעוד מדהים: ראיתם פעם לב פועם מחוץ לגוף?
כל מה שאתם צריכים לדעת על הלב

"שני הלבבות משלימים זה את זה"

ד"ר גופלה קרישנה גוקהיל מבית החולים מרשת אפולו בהיידראבד בו נערך הניתוח, החליט לבצע את ניתוח החירום וחיבר את הלב הבריא ללב הישן והפגום בניתוח שבוצע בשבוע שעבר וארך שבע שעות. הלב השני, בגודל אגרוף, יושב כעת בין הריאה הימנית לבין הלב המקורי. "שני הלבבות בחולה משלימים זה את זה על מנת להקל על זרימת הדם, אך הם פועמים בקצב שונה", אמר ד"ר גופלה לעיתון The Hindu.

אילוסטרציה. ShutterStock
ניתוח מורכב ונדיר. ניתוח השתלת לב/ShutterStock

מדובר בהליך במסגרתו משתילים לב בריא של תורם בצד הימני של הלב הפגום של המטופל. לאחר מכן שני הלבבות מחוברים זה לזה במהלך ניתוח, דבר המאפשר לדם מהלב הפגום לזרום אל תוך הלב החדש והבריא. כעת, הלב החדש יכול להזרים דם בגוף.

"זה הליך של פעם בחיים, שרופא מבצע. הניתוח הוא נדיר ובעולם רק כ -150 כאלה דווחו בעבר". לדברי הרופא לחץ הדם של המטופל חזר לרמות כמעט נורמליות לאחר הניתוח - אך כעת יש לו שתי פעימות לב ודפוס חשמלי מורכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully