וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צריכה של שתי מנות יוגורט בשבוע מורידה את הסיכון למחלות לב בכשליש

19.2.2018 / 6:59

המחקר שהתבסס על שני מחקרי עבר נפרדים, לנשים ולגברים, מצא כי ליוגורט השפעות משמעותיות על הלב, לבדו או כחלק מתזונה עשירה בסיבים, דגנים מלאים וירקות

חמישה דברים שלא ידעתם על ארוחות בוקר/מערכת "אסור לפספס"

בווידאו: חמש עובדות על ארוחות בוקר

יוגורט הוא תוספת בריאה לתפריט שלכם, אבל הוא הרבה יותר מעוד מוצר מלא סידן וחיידקים פרוביוטיים. מחקר חדש של אוניברסיטת בוסטון שפורסם בכתב העת Hypertensionמעלה כי צריכת יוגורט גבוהה יותר קשורה בסיכון נמוך יותר בעד כ-30 אחוזים לסבול ממחלות לב וכלי דם בקרב גברים ונשים בעלי לחץ דם גבוה.

לחץ דם גבוה הוא גורם סיכון למחלות לב וכלי דם והוא משפיע על כמיליארד אנשים ברחבי העולם. החוקרים מאמינים כי כמות הסידן הגבוהה ביוגורט, יחד עם התסיסה הטבעית שלו קשורות להשפעות מועילות על תחלואה נלווית של מחלות לב וכלי דם כגון יתר לחץ דם, סוכרת מסוג 2 ותנגודת אינסולין. ממצאים קודמים מצביעים על כך שהסידן משחק תפקיד בהתכווצות והרגעה של הלב, בעוד שהפרוביוטיקה, המצויה במזון מותסס, נקשרה לירידה בלחץ הדם.

עוד בנושא:
הנה סיבה אחת ממש טובה לאכול יוגורט מדי יום
מה דיאטניות אוכלות לארוחת בוקר?
דוחה אבל חיוני: תפסיקו לשפוך את מי הגבינה

יוגורט עם פירות יער. ShutterStock
תוספת מעולה לתפריט שלכם/ShutterStock

במחקר הנוכחי השתתפו למעלה מ-55,000 נשים (בגילאי 30-55) ממחקר בריאות אחיות ו-18,000 גברים (בגילאי 40-75) שהשתתפו במחקר מעקב אחר. כולם סבלו מלחץ דם גבוה. המשתתפים נתבקשו למלא שאלון דיווח על התזונה שלהם במהלך עשרות שנים. כל המשתתפים דיווחו לאחר מכן על אירועים שאובחנו על ידי רופא, בהם אוטם שריר הלב, שבץ ובעיות בזרימת דם.

החוקרים מצאו כי אכילה מרובה של יוגורט הפחיתה את הסיכון לאוטם שריר הלב בקרב הנשים שנבדקו במחקר בריאות האחיות בכ-30 אחוזים ואצל גברים הביאה לירידה של 19 אחוזים. בשתי הקבוצות, המשתתפים שצרכו יותר משתי מנות בשבוע של יוגורט היו בסיכון נמוך ב-20 אחוזים למחלת לב כלילית או שבץ במהלך תקופת המעקב.

החוקרים העריכו כי "צריכת יוגורט לטווח ארוך עשויה להפחית את הסיכון לבעיות לב וכלי דם, שכן מחקרים קודמים כבר הראו השפעות מועילות של מוצרי חלב מותססים", אמר אחד ממחברי המאמר, ג'סטין בונדיה. "כאן הייתה לנו קבוצה גדולה מאוד של גברים ונשים בעלי לחץ דם גבוה, שהיו במעקב במשך 30 שנה. התוצאות של המחקר הנוכחי מספקות ראיות חדשות וחשובות כי יוגורט עשוי להועיל לבריאות הלב, לבדו או כחלק עקבי של דיאטה עשירה בסיבים עשירים פירות, ירקות ודגנים מלאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully