וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הפלות חוזרות מתרחשות על פי הרפואה הסינית?

ערן חיון

15.2.2018 / 7:31

על פי רפואת המזרח, הפלות חוזרות הן תוצאה ישירה של חוסר איזון בגופה של האם. הטיפולים הטבעיים המוצעים הם דיקור, שיפור התזונה וכן התחלת פעילות גופנית מתונה. ערן חיון, מומחה ברפואה סינית מסורתית לגניקולוגיה פריון והריון, מסביר

רפואה סינית. ShutterStock
הכל תלוי באיזון. מדידת דופק כחלק מהטיפול/ShutterStock

למרבה הצער,לא מעט זוגות חווים מספר הפלות של הריונות בשלבים המוקדמים יחסית. ההגדרה להפלה היא כל סיום הריון עד שבוע 20, בין אם הוא ספונטני או יזום, כאשר מרבית ההפלות מתרחשות בשליש הראשון להריון, בין שבוע 10-5 ושכיחותן יורדת משמעותית עם התקדמות ההריון. כאשר מדובר על הפלות חוזרות אצל אישה, לרוב מתייחסים ללמעלה משתי הפלות רצופות.

הפלות יכולות להתרחש לאורך כל שלבי ההיריון, אולם כשני שליש מההפלות מתרחשות לפני האבחנה הקלינית (בדיקת דופק עוברי ורמות בטה Hcg גבוהים). כ-30 אחוזים מהביציות המופרות מופלות בדימום שיכול להופיע באיחור קל ומוגבר מהרגיל. כ-15 אחוזים מההריונות בהם האישה מודעת, מסתיימים בהפלה בין שבוע 5-10. לאחר שבוע 10 יורד שיעור ההפלות ל? 2-3 אחוזים.

עוד בנושא:
איך להגן על המערכת החיסונית בחורף על פי הרפואה הסינית
מחקרים מוכיחים: טכניקות ריפוי מהמזרח באמת משפרות את הבריאות
סובלת מהפלות חוזרות? ייתכן שהסיבה קשורה דווקא לגבר

הגישה של הרפואית הסינית

ברפואה הסינית הרעיון הכללי הוא כי "גרם של מניעה שווה קילוגרם של תרופה". אם האמא בריאה ומאוזנת ואינה סובלת מחוסרים משמעותיים, לא תתרחש הפלה. איזון של מערכות הגוף של האם יביאו לחיזוקה ולמניעת הפלה, שכן הפלות ברפואה הסינית נתפסות כחוסר איזון של האיברים הפנימיים, התהליכים הפנימיים ובמרכיבי האנרגיה השונים של הגוף שתומכים בהריון. העיקריים שבהם קשורים לאנרגיית הכליות ולסירקולציה של הצ'י והדם:

דיקור. ShutterStock
עוזר בהגדלת האנרגיה המחממת של הגוף. דיקור/ShutterStock

מחסור ביאנג הכליות: פתולוגיה זו לעתים קרובות עולה בקנה אחד עם חוסר איזון של בלוטת התריס האחראית על ההומאוסטזיס (שמירה על המצב הקיים) - ויסות תהליכים, שמירה על טמפרטורת הגוף, חילוף חומרים ואיזון הורמונלי.

ברפואה הסינית הכליות הן חשובות ביותר כשמדובר בפוריות ובהריון. היאנג השמור בכליות הוא האנרגיה המחממת, זו שמכניסה תנועה לגוף תומכת בתפקוד של כל האיברים האחרים. כאשר קיים מחסור באנרגיה זו, הפונקציה המטבולית הרגילה של הרחם והעובר אינה נתמכת, קיימת פחות זרימה של דם וצ'י מה שעלול לגרום להפלות. חוסר יאנג זה מטופל בנוסף לדיקור בצמחי מרפא ותזונה מחממת וזאת במטרה "לגדל" יאנג בגוף.

קיפאון הדם (blood stasis): פתולוגיה זו ברפואה הסינית מקבילה לרוב למה שמכונה טרומבופיליה (קרישיות יתר)ברפואה המערבית. כאשר נוצרים קרישי דם כמו גם מיומות וציסטות (ושקשורות במידה מסוימת גם לאנדומיטריוזיס) זרימת הדם הרגילה לרקמת הרחם, לשליה ולעובר נפגעת. יכולת הובלת החמצן והתזונה לעובר נפגעות ופוגעת בהתפתחות תקינה של ההריון. פעילות גופנית מתונה, תרגילי נשימה ותזונה ישפרו את הסיכוי להחזיק הריון.

אישה מניחה את ידיה על החזה. ShutterStock
תרגילי נשימה עשויים לשפר את הסיכוי להחזיק את ההריון/ShutterStock

מחסור של ג'ינג: ברפואה הסינית ג'ינג הוא הכוח הבסיסי שקיבלנו מההורים שלנו, או במילים אחרות - התכונות הגנטיות שלנו, שהן קריטיות לבריאותנו. העדר ג'ינג תקין של האם, פוגעת ביכולת הגדילה ובהתפתחות התקינה של העובר. מצבים של גיל מתקדם, מבנה רחם קרני או דו קרני, רירית רחם דקה, מחזור דל ועוד, יטופלו ברפואה הסינית כמחסור במרכיב חשוב זה. עיקר הטיפול במקרים אלה ישלב דיקור וצמחי מרפא.

הטיפול בדיקור ילווה את המטופלת משלב מקדים שלפני הכניסה להריון ויתמוך במערכות הרלוונטיות ברמת הצ'י והדם. כל מקרה נבחן לגופו על ידי תשאול מעמיק כשהרעיון המרכזי הוא להשיב איזון ולמלא חוסר המערב בדרך כלל מספר מערכות בגוף.

ערן חיון הוא מומחה ברפואה סינית מסורתית לגניקולוגיה פריון והריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully