וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה כשדיוויד בקהאם הותקף על ידי 10,000 יתושים?

8.2.2018 / 12:48

כדורגלן העבר הבריטי מוביל קמפיין של יוניסף שמטרתו להביא למיגורה של מחלת המלריה אחת ולתמיד וכדי להעביר את המסר הזה הוא נכנס לאקווריום מוכה יתושים. "מלריה חייבת למות, כדי שמיליונים יוכלו לחיות"

צילום מסך

כדורגלן העבר הבריטי דיוויד בקהאם מוביל בימים אלה קמפיין עולמי של יוניסף שמטרתו לרתום את מנהיגי בריאות הציבור בעולם להכחיד אחת ולתמיד את איום המלריה מעל פני כדור הארץ. כדי לקדם את הקמפיין הזה, הוא הצטלם לסרטון במסגרתו הוא עומד בתוך אקווריום זכוכית צר שבו מתעופפים עשרת אלפים יתושים ואומר: "אנחנו יכולים להיות הדור שיסיים את זה לתמיד. מלריה חייבת למות, כדי שמיליונים יוכלו לחיות".

בשנת 2016 היו ברחבי העולם 216 מיליון מקרים של אנשים שחלו במלריה ו-445 אלף מקרי מוות כתוצאה מהמחלה - כך על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי (WHO). דו"ח של הארגון קבע עוד כי ההתקדמות במיגור המחלה נעצרה בשנים האחרונות, זאת בשל מחסור במימון ומשאבים. דבר שהותיר רבים ברחבי העולם (בעיקר במדינות עולם שלישי) חשופים ופגיעים למחלה.

עוד בנושא:
לדיוויד בקהאם נמאס מהורים שיפוטיים: "אין לכם זכות לבקר אותי"
7 סיבות שהיתושים עוקצים דווקא אתכם
לא רק זיקה: עוד מחלות שנגרמות על ידי עקיצת יתוש

חולת מלריה בדרפור. GettyImages
"בבריטניה יתושים הם מטרד, במקומות אחרים הם עניין מפחיד וקטלני". חולת מלריה בדרפור/GettyImages

בקהאם בן ה-42 שמוביל את הקמפיין "המלריה חייבת למות" אמר "במקומות כמו בריטניה יתושים נחשבים למטרד, אבל במקומות רבים בעולם עקיצת יתוש יכולה להיות עניין מאוד מפחיד ואפילו קטלני - משום שהם מפיצים את מחלת המלריה, שגובה את חייו של ילד בכל 2 דקות. זאת הסיבה שאני עומד לצדם של מיליוני האנשים שחיים תחת האיום הזה מדי יום".

בקהאם אמר עוד כי "המצב הזה לחלוטין לא מתקבל על הדעת. במיוחד כשיש לנו את הידע והיכולת למנוע את המחלה ולרפא אותה. "ש לי ארבעה ילדים משלי ולא אפסיק לתמוך ביוניסף עד שאדע שכל הילדים בעולם בטוחים".

ד"ר פדרו אלונזו מנהל התכנית העולמית למלריה בארגון הבריאות העולמית אמר כי "אנחנו מצויים בצומת קריטי מבחינת התגובה העולמית לאיום המלריה. אם לא יינקטו פעולות מיידיות אנחנו מסתכנים בנסיגה של ממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully