וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הדרך הנכונה להשתעל ולהתעטש כדי לא להדביק אף אחד

11.2.2018 / 8:43

החורף בעיצומו והחיידקים מתרוצצים באוויר. אי אפשר לברוח מהמחלות לחלוטין, אבל בהחלט אפשר למנוע מהן להתפשט. תרשמו: זו הדרך הנכונה להשתעל ולהתעטש. העיקר שכולנו נהיה בריאים

חוקרים מאוניברסיטת MIT צילמו אנשים מתעטשים במצלמות במהירות גבוהה כדי להבין איך מחלות מתפזרות ועוברות באוויר/Massachusetts Institute of Technology

בווידאו: התעטשות בהילוך איטי

למרות הסופ"ש השמשי - החורף בעיצומו ונגיפי השפעת מתרוצצים באוויר ומחפשים, ואף מוצאים, את דרכם לגופנו. אפילו אם מתחסנים, אי אפשר להגן לחלוטין על המערכת החיסונית שלנו, ורובנו נאלצים ליפול למשכב תחת ערימות נייר הטישו מפעם לפעם. מה שכן, במהלך תקופת המחלה חשוב לשמור על כללי הזהירות מבחינת שיעולים והתעטשויות, ובכך לנסות למנוע מהחיידקים להתעופף לכל עבר ולהדביק את האנשים שבסביבתכם. אז מה בעצם צריך לעשות?

אם אתם דואגים להסתובב עם נייר טואלט, הקפידו להתעטש ישירות לתוכו. הווירוסים יכולים לשרוד 24 שעות על משטחים מסויימים, אך מתים 15 דקות לאחר שמצאו את עצמם על טישו. גם על הידיים הם לא מחזיקים מעמד זמן רב, אבל כמובן שנעים יותר להתעטש לתוך הנייר, ממנו קל להיפטר. חשוב לזרוק אותו כמה שיותר מהר ומיד לאחר מכן לשטוף את הידיים.

עוד בנושא
גם האדם הקדמון שכב במערה עם שפעת וחשב שהוא הולך למות
מחקר: מספיק שמישהו ינשום עליכם כדי שתידבקו בשפעת

מאמא ג'ון מתעטשת. Giphy
לא ככה!/Giphy

אם נתקעתם בלי נייר, עדיין כדאי להימנע מהתעטשות לתוך כף היד, כדי לא להעביר את החיידקים לדברים שתיגעו בהם לאחר מכן. הדרך הנכונה ביותר היא לשחרר את האפצ'י לתוך החלק הפנימי של המרפק שלכם. זה אולי ייראה קצת כמו תנועת ריקוד, אך זוהי הדרך הטובה ביותר למנוע מהשפעת על סוגיה השונים להמשיך להתפשט.

מי שבאופן אוטומטי בכל זאת מוצא את עצמו מתעטש לתוך היד, חייב מיידית לשטוף את הידיים או אפילו לחטא אותן אם זה אפשרי. תשפשפו את הידיים בסבון במשך לפחות 20 שניות מתחת לזרם המים והשתמשו במגבת יבשה לאחר מכן. ודבר חשוב נוסף - אל תנסו להתאפק, זה רק גורם לכל מה שהגוף שלכם מנסה להיפטר ממנו להישאר בפנים!

שיהיה חורף בריא לכולנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully