וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהגים לדבר מתוך שינה? יש סיכוי סביר שאתם מדברים גסויות

12.2.2018 / 10:38

מחקר שנערך לאחרונה גילה כי התוכן של דיבור מתוך שינה הוא לרוב שלילי, וולגרי ואפילו גס. 232 משתתפים הוקלטו במשך כמה לילות והמילה הכי נפוצה הייתה "לא". ויש גם חדשות טובות במיוחד

מדוע נשים זקוקות ליותר שעות שינה מגברים?/מערכת "סיפור בדקה"

בווידיאו: למה נשים צריכות יותר שינה מגברים?

לא מעט אנשים נוהגים לדבר מתוך שינה, תופעה שהיא בעצם הפרעת שינה בה אנשים מדברים משנתם מבלי לדעת שהם עושים זאת. הם יכולים להפיק מילים בודדות או משפטים מורכבים, להישמע מאוד הגיוניים או להוציא מהפה ג'יבריש מוחלט. התופעה הזו יותר נפוצה בקרב ילדים קטנים וגם בקרב זכרים. אבל האם יש מכנה משותף לצורה בה הם מתבטאים?

מחקר שנערך לאחרונה על ידי דוקטור איזבל ארנולף גילה שאכן ניתן למצוא דמיון בין תוכן הדברים של המדברים משנתם, ומדובר בדמיון לא מחמיא במיוחד. למעשה, מסתבר כי האנשים הללו משתמשים בעיקר בשפה שלילית, אפילו בקללות.

עוד בנושא

הטיפים הגאוניים האלה יקימו אתכם רעננים מהמיטה בתוך דקה
כך תדעו מה השעה הנכונה ללכת לישון כדי להתעורר רעננים - גם אחרי שינה קצרה

גבר נוחר. ShutterStock
לא כולם נהנים משינה טובה/ShutterStock

232 מבוגרים השתתפו במחקר, 129 מהם מאובחנים כסובלים מהפרעת השינה הוורבלית, 87 סובלים מהליכה בשינה או מסיוטים, אחד סבל מבעיות נשימה בזמן השינה והשאר ישנים בצורה נורמלית. כל המשתתפים הוקלטו בשנתם במהלך כמה לילות ונאספו נתונים לגבי תוכן המילים שלהם. המילה הכי נפוצה הייתה "לא" ובאופן כללי 24 אחוזים מהדיבורים מתוך שינה היו בעלי אופי שלילי. 10 אחוזים מכל קטעי הדיבור שהוקלטו כללו את המילה "פאק" (Fuck), שנאמרה כשהאנשים ישנו פי 800 פעמים מאשר כאשר היו ערים.

אך אל דאגה, יש גם חדשות טובות. אנחנו אולי משתמשים בשפה לא ממש נאותה כשאנחנו ישנים, אבל עדיין מצליחים לחבר משפטים הגיוניים. "אנחנו יודעים שדיבור בשינה דומה מאוד לדיבור רגיל, מבחינת שימוש בדקדוק נכון ומשפטים רציפים, ושתיקה שמאפשרת לצד השני לענות במקרה הצורך - בדיוק באותו האופן שאנחנו ערים", אמרה דוקטור ארנולף, "ההבדלים הם באיכות השפה, שהופכת וולגרית ושלילית בשינה. זה מעלה את ההנחה שהמוח משתמש באותה מערכת בשני המקרים, ושדיבור מתוך שינה הוא תרגום של פעילות המוח מהחלומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully