וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 צמחים שעלולים לסכן את החיים של הילדים שלכם

7.2.2018 / 7:31

ט"ו בשבט אמנם חלף עבר לו, אבל לכולנו יש עציצים בבית ושיחים בחצר הבניין, וחשוב מאוד לדעת אילו צמחים עלולים להיות מסוכנים ומה לעשות במקרה של פגיעה. הנה רשימת הצמחים וכללי הזהירות של ארגון בטרם לבטיחות ילדים

גינה ביתית במושב מיישר. מגד גוזני
גינה ביתית/מגד גוזני

אנחנו מסתובבים עם הילדים שלנו ליד לא מעט צמחים וממלאים את הבית בעציצים, אבל רובנו לא נותנים את הדעת לעובדה שהם עלולים להיות מסוכנים. קיימים מספר צמחים נפוצים שעלולים לסכן את חייהם של ילדים אם מכניסים אותם לפה. הנה הצמחים שאתם צריכים להכיר:


עוד בנושא:
משום עד הל: כל מה שצריך לחורף בריא
בואו לבדוק: האם ביתכם בטוח לילדים?
הפריט שנמצא כמעט בכל בית ומסכן את חיי הילדים שלכם

1. הרדוף הנחלים

שיח נפוץ בנחלים ושאר מאגרי מים, פרחיו ורדרדים ועדינים והוא נפוץ מאוד בארץ. ברגע שחלק מהצמח נפצע הוא מפריש שרף רעיל ביותר, גבעוליו ועליו רעילים למערכת העיכול והוא מסוכן במקרה שמישהו אוכל עלה או שילדים מכניסים את הצמח לפה.

הרדוף הנחלים. ShutterStock
שרף רעיל. הרדוף הנחלים/ShutterStock

2. דיפנבכיה מנוקדת

מדובר בצמח נוי המצוי בהרבה בתים. עליו גדולים וירוקים אולם הם מכילים גבישי סידן ואנזים הגורם להרגשת צריבה קשה בפה. בקרב ילדים מתחת לגיל 5 התופעות הן פחות נעימות: תיתכן התפתחות של נפיחות קשה בשפתיים ובלשון העלולה לגרום לחסימה בדרכי האוויר העליונות. מומלץ להרחיק את הצמח מילדים קטנים וסקרנים במיוחד.

3. אזדרכת מצויה - Melia azedarach

עץ האזדרכת ממלא חורשות בישראל ונמצא גם בין בתינו. כל חלקי העץ רעילים ומסוכנים, הריכוז הגבוה ביותר של הרעל הוא בפירותיו הצהובים. במקרה של בליעה יש חשש לשיתוק, הקאות ומצוקה נשימתית.

אזדרכת מצויה. ShutterStock
ממלא חורשות בישראל. אזרכת מצויה/ShutterStock

4. קיקיון מצוי

הקיקיון הוא שיח שיכול להגיע לגובה של עד חמישה מטרים. עלה הקיקיון הוא בצורת כף יד וגודלו עד 30 סנטימטרים. קליפת הזרע של הקיקיון מכילה את הרעל ריצין. רעילותם של הזרעים היא גבוהה, ופגיעתם קשה ועלולה לגרום למוות.

5. דורנטה מצויה

שיח רב שנתי שמקורו בדרום אמריקה, ופירותיו הכתומים-צהובים רעילים ביותר. גם עליו רעילים ותועדו מקרים של ילדים שאכלו ממנו בשוגג ומתו מהרעלה קשה.

מה לעשות במקרה של הרעלה?

"חשוב לחנך ולהסביר לילדים שאין להכניס לפה צמחים", אומרת אורלי סילבינגר מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, "על ההורים להרחיק צמחים רעילים מילדים, ויש להזהיר את הילדים כי אין להכניס לפה צמחים לא מוכרים".

אם הילד בכל זאת הכניס לפיו צמח רעיל, זה מה שאתם צריכים לעשות:

- יש לאסוף בזהירות חלק מהצמח לתוך שקית ולפנות לטיפול רפואי. ברגע שהצמח בידכם, הצוות הרפואי יוכל לקבוע במהירות את סוג הצמח ולהחליט על דרך הטיפול הטובה והיעילה ביותר.

- אין לגרום לילד להקיא ללא עצה מפורשת של רופא או רופא ממרכז ההרעלות הארצי - הדבר עלול להגביר את הסיכון לבעיות בריאות מסוימות.

רוצים לדבר על זה? הצטרפו לקבוצת ההורים שלנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully