פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      5 דרכים לגרום ללב שלכם להיות צעיר יותר

      יש כאלה שאומרים שלא ניתן למדוד את גילו האמיתי של הלב ואילו אחרים משוכנעים שמחשבון שיועד לכך הוא דווקא כלי מדידה ראוי. כך או כך יש כמה שיטות שיעזרו לכם לשמור על הלב צעיר יותר

      5 דרכים לגרום ללב שלכם להיות צעיר יותר

      אתם יכולים להיראות ולהרגיש מאוד צעירים, אבל הלב שלכם לא חייב להרגיש אותו דבר. גיל הלב הוא מושג שנועד כדי לבדוק את הסיכון שלכם לסבול מהתקף לב או שבץ (ואתם יכולים לבדוק אותו פה). יש גורמים שאנחנו לא יכולים לשנות או לשלוט בהם כמו הזדקנות, או המין שלנו (גברים סובלים יותר ממחלות לב) או היסטוריה משפחתית של מחלות לב וכלי דם. אבל יש גורמים שמאוד תלויים בנו, עישון למשל. אבל לא רק זה. גם פעילות גופנית, צריכת אלכוהול ותזונה משחקים תפקיד משמעותי בקביעת גיל הלב שלכם. גורמים נוספים כמו לחץ דם וכולסטרול גבוה מגבירים גם את הסיכון לחלות במחלות לב. הנה מה שאתם יכולים לעשות כדי לגרום ללב שלכם להיות "צעיר" יותר:

      עוד בנושא:
      כל מה שאתם צריכים לדעת על הלב
      תזונה צמחית היא הפתרון למחלות לב?
      מה הרג אותנו לפני מאה שנים ומה הורג אותנו עכשיו?

      ערכו בדיקות בריאותיות באופן קבוע

      דבר ראשון, חשוב מאוד להיות מודעים למצב הבריאות, במיוחד במקרים של היסטוריה משפחתית או הזנחה לאורך זמן. רופא המשפחה שלכם ישמח ואף ימליץ לכם לערוך בדיקת דם למדידת הסוכר והכולסטרול שלכם ואף יערוך עבורכם בדיקת לחץ דם. קיימים פרמטרים נוספים שיכולים להדליק נורות אזהרה אצל הרופא שלכם והוא עשוי להפנות אתכם להמשך טיפול.

      מפסיקה לעשן (ShutterStock)
      הרגל מגונה במיוחד (צילום: shutterstock)

      תפסיקו לעשן

      זו אולי העצה הכי טובה שלנו בשבילכם, ובשביל כל אחד אחר למעשה. עישון משפיע לא רק על המצב הכלכלי שלכם אלא הוא פוגע אנושות במצב הגוף שלכם. למעשה עישון נחשב לגורם הסיכון הגדול ביותר למחלות והתקפי לב. כן, יותר מהשמנה וכולסטרול גבוה. נכון, זה לא יהיה קל, ניקוטין נחשב לממכר ממש כמו הרואין וקשה להיפטר מהרגלים רעים. ובכל זאת, הפסקת עישון תעשה טובה בריאותית לכם ולסובבים אותך. תתאמצו.

      תורידו את לחץ הדם שלכם

      התסמינים של לחץ דם גבוה אומנם אינם מופיעים בשלבים המוקדמים, אך שהם כבר מגיעים, לחץ הדם גבוה מאוד ואיתו עולים הסיכונים הבריאותיים. התסמינים יכולים לכלול כאבי ראש, סחרחורות ולעיתים דימום מהאף. במצבים קיצוניים, העלייה בלחץ הדם יכולה להוביל לכאבים בחזה ופגיעה לבבית, לקוצר נשימה או לדימומים מוחיים - תסמינים שעלולים להוות סכנת חיים מידית.

      פרט לטיפולים תרופתיים, שינויי באורחות חיים כדוגמת ירידה במשקל, פעילות גופנית, צריכה מוגבלת של מלח, אלכוהול וקפאין יכולים לסייע רבות באיזון לחץ הדם.

      איש עושה ספורט (ShutterStock)
      פעילות גופנית מקטינה את הסיכון למחלות לב בכשליש (צילום: shutterstock)

      תעשו יותר פעילות גופנית

      שעתיים וחצי בשבוע של פעילות גופנית מתונה (כך שחום הגוף שלכם עולה וכך גם קצב הלב והנשימות שלכם) יכולים להוריד את הסיכון למחלות לב בכשליש. פעילות גופנית מחזקת לא רק את השרירים אלא משפרת את תפקודי הלב וזרימת הדם בגוף.

      תורידו את הכולסטרול הרע ותעלו את הטוב

      אחד המאפיינים של מחלות לב וכלי דם הוא פגיעה במבנה כלי הדם, עקב שקיעה של חומרים שומניים המובילים לסתימתם ובכך גורמים למחלות לב שונות. הכולסטרול, חומר כימי שומני שרמה גבוהה שלו בדם קשורה באופן ישיר לעלייה בסיכון למחלות לב, הוא האשם העיקרי בכך, ולכן הפחתת הרמות שלו בדם מהווה יעד מרכזי בטיפול להפחתת הסיכון למחלות אלו.

      רמות גבוהות של כולסטרול רע (LDL), ורמות נמוכות של כולסטרול טוב (HDL) מוכרים כגורמי סיכון למחלות לב, אצל גברים ונשים כאחד. ל-LDL אפקט שלילי על העורקים (הצטברות של שומן ומשקעי סידן עד להיצרות וסתימה), ואילו ל-HDL אפקט חיובי הפוך (הוא "מנקה" את העורקים מפסולת ה-LDL).