וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 דברים שאתם צריכים להעיף עכשיו מחדר האמבטיה שלכם

15.1.2018 / 9:14

הם נמצאים אצל כל אחד מאיתנו בחדר האמבטיה אבל אנחנו לא ממש שמים לב אליהם עד שהם נגמרים וצריך לקנות חדש. אספנו כמה מהמוצרים הכי פופולריים שכדאי שתבדקו ממש בקרוב

איכס! זה מה שמסתתר בצעצועי האמבטיה של הילדים שלכם/צילום: ליאור נאור, עריכה: ניתאי דגן ותומר ספירשטיין

בסרטון: עוד משהו שאתם ממש חייבים להעיף מהאמבטיה

כמה מאיתנו מעיפים מבט בכל חודש על מלאי התרופות ומוצרי ההיגיינה שנמצאים אצלנו בחדר האמבטיה? כנראה שמעטים. בתוך ארון התרופות שלנו וגם בתוך הכוס שבכיור או בקרם שעל המדף, מסתתרות כמה פצצות מתקתקות. נכון, רובן לא יהרגו אתכן אבל חלק מהם עשויות לסכן לכם את הבריאות. הנה כמה מהם:

עוד בנושא:
התדירות המפתיעה שבה אתם צריכים לכבס את המגבת שלכם
מה הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות כשאתם יוצאים מהמקלחת?
כמה פעמים בשבוע מומלץ להתקלח כדי לשמור על הבריאות?

1. מברשת שיניים שנמצאת בשימוש למעלה מארבעה חודשים

איגוד רופאי השיניים האמריקאי טוען שצריך להחליף את מברשת השיניים בין שלוש לארבע פעמים בשנה, או מוקדם יותר אם שיערות המברשות מתבלות. באיגוד מציינים שאין מספיק עדויות לכך שהחיידקים האפשריים (ביניהם גם צואתיים) שנמצאים על המברשת הישנה יפגעו בכם אבל בכל מקרה מברשת בלויה תנקה את השיניים שלכם פחות ביעילות.

עוד באותו נושא

האם לתרופות באמת יש תאריך תפוגה?

לכתבה המלאה
משחת שיניים מרוחה על מברשת. ShutterStock
הפריטים הכי פופולרים בחדר האמבטיה/ShutterStock

2. משחת שיניים ישנה

בניגוד למוצרי מזון מסויימים, משחת שיניים שהתוקף שלה פג אינה מסוכנת לשימוש אך הפלואוריד שבה עלול שלא להיות יעיל, כך שאתם לא נהנים מההגנה שהוא מספק לשיניים שלכם מפני מחלת העששת.

3. מקדם הגנה שפג תוקפו

מנהל התרופות והמזון האמריקאי דורש מכל יצרני מקדמי ההגנה שהמוצר ישמור על היעילות שלו במשך לפחות שלוש שנים. אחרי שלוש שנים יש סיכוי שהמוצר ימשיך להיות יעיל ויגן עליכם מפני קרני השמש, אבל לכו תסמכו על זה. זו הסיבה שמומלץ לעמוד בטווח השלוש שנים ולהסתכל על תוקף המוצר. בנוסף, אם הצבע או המרקם של קרם ההגנה השתנו – עדיף לזרוק אותו.

4. תרופות שפג תוקפן

שימוש בתרופות שפג תוקפן מסוכן ועלול להזיק לבריאות. זו הסיבה שמשרד הבריאות הישראלי ממליץ לא לקחת תרופה שפג תוקפה. תאריך תפוגה על גבי תרופות מהווה מדד לבטיחות התרופה וליעילותה. תרופות שפג תוקפן עלולות לאבד חלק מיעילותן או את כל יעילותן, וחלקן אף עלולות להפוך לחומר רעיל בשל שינויים בהרכב הכימי שלהן.
בפעם הבאה שאתם מתלבטים – תזרקו.

ארון תרופות. ShutterStock
יכולות להפוך לרעל. ארון תרופות/ShutterStock

5. עדשות ונוזל עדשות

האקדמיה האמריקאית לרפואת עיניים מבהירה שצריך להחליף את העדשות לפחות כל שלושה חודשים. הסיבה העיקרית לכך היא שהאצבעות באות במגע עם העדשות, כך שהן יכולות לשמש כקרקע לגידול חיידקים הגורמים זיהומים בעין.

גם כאשר מדובר בנוזל העדשות, רופאים מבהירים כי אסור להשתמש בנוזל עדשות פג תוקף, גם אם הבקבוק עדיין מלא. גם כאן הסיבה היא זיהומים ומחלות.

6. חבילות טמפונים ישנות ו/או טמפונים עם עטיפות קרועות

לטמפונים יש אורך חיי מדף של כחמש שנים. הסיבה לכך שהם לא יכולים לשרוד יותר מכך, נובעת לרוב מתנאי האחסון שלהם באמבטיות ומקומות לחים, מה שעלול לייצר עובש. בנוסף, חשוב מאוד להקפיד, גם אם מדובר בחבילה חדשה, שאריזת הטמפון לא קרועה. בגלל שמדובר במוצר הגייני שנכנס אלינו לגוף, חובה להקפיד שהוא סטרילי ונקי.

7. אלכוהול ומי חמצן שאתם מחזיקים במשך שנים

חיטוי עם אלכוהול או שפשוף במי חמצן יכולים להיות פחות יעילים על פני תקופה ארוכה של זמן, זו הסיבה שמומלץ לקנות בקבוקים קטנים יותר אם אתם לא משתמשים בהם לעתים קרובות מאוד. וכמובן, להשליך אותם לאחר שתאריך התפוגה המודפס עבר.

8. מוצרי קוסמטיקה ששינו צבע, ריח או מרקם

ישנם ארבעה שינויים שיכולים לסמן שאתם צריכים לזרוק את קרם הפנים, האיפור ומוצרי יופי אחרים: הסימן הראשון הוא שינוי צבע. אם מוצר קצת מצהיב זה בדרך כלל לא עניין גדול, אבל אם יש שינויים דרמטיים יותר בגוון זה כבר דורש תשומת לב.

קרם לחות. ShutterStock
שימו לב למרקם, לצבע ולריח. אישה מורחת קרם פנים/ShutterStock

הריח הוא הבא בתור. זה נורמלי שריחות של מוצרי קוסמטיקה יאבדו מעוצמתם אבל אם מדובר בריח מעופש – תיפטרו ממנו. שינויים במרקם יכולים גם הם להצביע על כך שהגיע הזמן לזרוק מוצר. זה נכון במיוחד כשמדובר במקדמי הגנה. והסימן האחרון שלא מותיר ספק – אם יש מעין כתמים שחורים או אפורים שנראים כמו זיהום פטרייתי, יש לזרוק את המוצר מיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully