וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעזאזל: מחקר חדש גילה יתרון מפתיע לאנשים שמקללים

11.1.2018 / 1:00

מסתבר שמאחורי הטינופים שלכם מסתתרת אמינות. קבלו את המחקר שיגרום לכם להסתכל אחרת על המקללים שסביבכם, ואולי גם יגרום לכם להרגיש פחות אשמים כשנפלטת לכם קללה עסיסית

מחקר מצא: אנשים שמקללים הרבה - חכמים יותר/מערכת וואלה!

יכול להיות שהגיע הזמן שתסתכלו קצת אחרת על האנשים שמקללים סביבכם. על פי מחקר חדש שניסה לבחון את דפוסי הקללות בחברה, אנשים שמקללים יותר נוטים להיות כנים יותר, וזה בדוק. המחקר, שכלל שלושה שלבים עיקריים ונערך באוניברסיטת מאסטריכט בהולנד, פורסם במגזין המדעי The Social Psychological and Personality Science journalועורר הדים רבים.

במחקר, אותו ביצע צוות בוחנים בינלאומי, תושאלו תחילה 276 נבדקים לגבי הרגלי הקללות שלהם. המשתתפים התבקשו למנות את הקללות האהובות עליהם, ולדווח על תדירות השימוש שלהם בהן. במקביל, הם ציינו את הרגש שחשו כשאמרו כל אחת מהקללות. בנוסף, הם גם מילאו שאלון פסיכולוגי שהעריך את מידת הכנות היומיומית שלהם.

עוד בנושא:
מחקר מגלה: קללות מגבירות את סף הכאב ומגדילות את הכוח הפיזי
חשבתם פעם על המשמעות המפורשת של הקללות שאתם פולטים?
אז האם זה באמת כל כך נורא לקלל ליד הילדים?

הבוחנים זיהו שאנשים ששיקרו פחות העידו על עצמם שהם משתמשים ביותר קללות. רוב הנשאלים ציינו שקיללו כדי להביע רגשות שליליים, כמו כעס. כאן מנהלי המחקר נזהרו מלהגיע למסקנות, מכיוון שהם הניחו שהעובדה שהנבדקים ידעו שהם במבדק גרמה לקצב הקללות שלהם לעלות.

השלב הבא במחקר בחן את הנעשה ברשתות החברתיות. הוא ניתח כ-70,000 פרופילים בפייסבוק, תוך התבססות על מחקרים קודמים לזיהוי שקרים ברשת, והגיע לתוצאות דומות: "יצאנו לחפש תשובה אמפירית לדעות השונות בנוגע לקשר בין קללות לכנות. ומצאנו שישנו קשר מוחלט בין ניבול הפה לאמירת אמת".

  • עוד באותו נושא:
  • קללות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully