וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה באימונים? נסו לפלוט כמה קללות עסיסיות

7.5.2017 / 12:07

מחקרים עדכניים מגלים שאחד הדברים שיכולים לעזור לכם כשאתם נאבקים עם התסכול שלכם במכון הכושר או בריצה מייגעת הוא לשחרר כמה קללות טובות – זה גם מגביר את סף הכאב וגם מגדיל את הכוח הפיזי

ג'ון מקנרו מחבק את נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
משחק טוב, יא זבל. מקנרו ודג'וקוביץ'/רויטרס

זוכרים את ג'ון מקנרו - הטניסאי המפורסם שהיה ידוע בגינוני המגרש הקלוקלים שלו והקללות העסיסיות ורוויות העצבים שהיה משלח ביריביו, בשופטים, בקהל ובעצם, במי לא, לא פחות ואולי אפילו יותר מאשר בזכות הישגיו הספורטיביים (אם כי, גם כאלה היו לו לא מעט)? ובכן, יכול מאוד להיות ששני ההיבטים הללו היו שזורים זה בזה באופן הדוק.

מחקר חדש מראה שקללות עשויות לשפר את הכוח הפיזי. החוקרים אמנם עדיין לא בטוחים למה זה קורה, אך הם סבורים שכשאתם מקללים מופעלת אותה מערכת שגורמת ללב שלכם לפעום בחוזקה כשאתם מצויים בסכנה כלשהי, דבר שגורם לפרצי כוח מוגברים.

עוד בנושא:
איזה פיכסה: מותר לקלל לילד הילדים?
השיטה שתגרום לילד שלכם להפסיק לקלל
מתאמנים בבוקר? יכול להיות שזה מסוכן לבריאות שלכם

שרירי מול מראה. ShutterStock
קשה לכם? תקללו/ShutterStock

כדי לבחון את הקשר בין קללות לכוח פיזי, החוקרים מאוניברסיטת קיל הבריטית ערכו שני ניסויים. בראשון, 29 נסיינים עברו מבחן שבדק את הכוח האנ-אירובי שלהם באמצעות פעילות קצרה ואינטנסיבית על אופני כושר – פעם אחת מבלי שקיללו, ובפעם השנייה הם התבקשו לקלל.

בניסוי השני, 52 נסיינים ביצעו מבחן אחיזת ידיים איזומטרי – ושוב, גם כאן הם התבקשו לבצע את המשימה פעם אחת מבלי לקלל ובפעם השנייה תוך שהם נותנים דרור לניבולי הפה שלהם.

עוד באותו נושא

איך אתם מדברים? אנשים עם פה ג'ורה חכמים יותר

לכתבה המלאה

כוחן הבלתי מפוענח של הקללות

"אנחנו כבר יודעים ממחקרים קודמים, שקללות מסייעות לאנשים לשאת רמות כאב גבוהות יותר", אמר ד"ר ריצ'ארד סטיבנס, שהוביל את המחקר החדש. "אחת הסיבות האפשריות לכך היא שקללות מגרות את מערכת העצבים הסימפתטית – שהיא האחראית לגרום ללב שלכם לפעום בעוצמה כשהיא חשה בסכנה. אם זו אכן הסיבה, אז קללות אמורות לגרום לאנשים להיות גם חזקים יותר – וזה בדיוק מה שהצלחנו להדגים בניסויים הללו", הוסיף.

עם זאת, ציין ד"ר סטיבנס שבהנתן התופעות הללו הוא ועמיתיו ציפו לראות השפעות פיזיות נוספות שנגרמות כתוצאה מגירוי המערכת הסימפתטית, כמו דופק מואץ ותופעות נוספות – אולם הם לא הצליחו לזהות שינויים משמעותיים נוספים כאלה. "עדיין לא הצלחנו לזקק מה זה בדיוק בקללות שגורם להן להשפיע על סיבולת לכאב ועל כוח פיזי. כוחן של הקללות טרם פוענח עד הסוף", אמר ד"ר סטיבנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully