וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: גברים באמת מעדיפים בלונדיניות - ואלה הסיבות

8.1.2018 / 9:20

מחקר שנערך בקרב 110 גברים הטרוסקסואלים מצא שבלונדיניות נתפסות כאטרקטיביות יותר מברונטיות בעיני המין השני, אולם ברונטיות נחשבות לרציניות יותר ובעלות פוטנציאל גבוה יותר להקמת משפחה

רויטרס

בסרטון – מצעד הבלונדיניות שנערך ב-2010

הסטריאוטיפ ניצח: בלונדיניות באמת נהנות יותר. מחקר חדש שבוצע באוניברסיטת אוגסבורג שבמינסוטה מצא שגברים באמת מעדיפים בלונדיניות. חוקרים גילו שגברים שופטים בלונדיניות כצעירות יותר מגילן באופן משמעותי ורואים בהן בריאות יותר מחברותיהן הברונטיות. הם גם חושבים שבלונדיניות "קלות יותר להשגה", לטוב או לרע, מה שמגדיל את הפוטנציאל שלהן להשיג דייטים.

אולם, בעוד הבלונדיניות נהנות יותר כשמדובר בעולם הדייטים, נשים בעלות שיער כהה זוכות ליתרון קל דווקא כשמדובר בהקמת משפחה. גברים רואים בברונטיות פוטנציאל גבוה יותר להורות מאשר בבלונדיניות. המחקר, בו השתתפו 110 גברים, מסתמך על מחקר קודם שמצא כי נשים בלונדיניות זוכות לקבל יותר הצעות לעזרה מגברים ומלצריות בלונדיניות זוכות ליותר טיפים.

בלונדינית יפה עם שער ארוך חלק. ShutterStock
גברים רואים בבלונדיניות צעירות ובריאות יותר/ShutterStock

עוד בבריאות:

עוד באותו נושא

שכחו מזה: בלונדיוניות לא טיפשות יותר

לכתבה המלאה

במחקר, פסיכולוגים הציגו לגברים תמונות של נשים בלונדיניות, נשים עם שיער חום ונשים עם שיער שחור. גברים דירגו נשים בעלות שיער בהיר כאטרקטיביות יותר ובעלות פוטנציאל גבוה יותר למערכות יחסים מנשים בעלות שיער שחור. לא היה הבדל גדול בין בלונדיניות לברונטיות בנושא הזה, אולם בלונדיניות נשפטו בעיני הגברים כצעירות ובריאות יותר באופן משמעותי מברונטיות.

הגברים גם ראו בנשים הבלונדיניות שהוצגו בפניהם "קלות" יותר – וחוקרים טוענים שמכאן ניתן להסיק שיש להן סיכוי גבוה יותר להשיג דייטים. אולם, אם גברים מחפשים להקים משפחה, הם יעדיפו שאישה ברונטית תהיה אמא לילדיהם.

המחקר מצא גם שנשים עם שיער ארוך נחשבות לפחות בריאות ואטרקטיביות ונשים עם שיער באורך בינוני נחשבות לבעלות פוטנציאל טוב יותר לבניית מערכת יחסים. במאמר שפורסם בכתב העת פסיכולוגיה חברתית נכתב: "גברים נוטים יותר להעדיף נשים בלונדיניות לדייטים ונשים עם שיער חום כידידות".

ההעדפה של גברים לבלונדיניות עשויה לנבוע מסיבות אבולוציוניות. בימי האדם הקדמון צבע השיער היה דרך טובה לבחירת שותף פוטנציאלי. בגלל שהשיער שלנו נוטה להשחיר עם הגיל, נשים עם שיער בהיר באופן טבעי נתפסו צעירות יותר ועל כך נתפסו גם כפוריות יותר. אולם, הפסיכולוגים טענו גם שההעדפות של גברים בנשים דווקא השתנו בשנים האחרונות, לאור ייצוג מוגזם של בלונדיניות בתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully