וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכחו מזה: בלונדיוניות לא טיפשות יותר

23.3.2016 / 16:00

ניתוח נתונים של סקר רחב היקף בארה"ב מצא שלא רק שנשים בלונדיניות אינן טיפשות יותר - יש סיכוי שהן דווקא בעלות אינטילגנציה גבוהה יותר מכל השאר. אז איזה צבע שיער נמצא בתחתית הרשימה?

splash

שכחו מהסטריאוטיפים. מחקר מקיף שכלל 10,878 אמריקאים מצא כי לנשים בעלות צבע שיער טבעי בלונדיני יש את אותו IQ כמו של ברונטיות או בעלות שיער אדום או שחור, ואפילו גבוה יותר.

המחקר של אוניברסיטת אוהיו מצא כי ה-IQ הממוצע של בלונדיניות היה למעשה גבוה במקצת ביחס לבעלות צבעי שיער אחרים, אבל מכיוון שלא היה מדובר בנתון מובהק מבחינה סטטיסטית, החוקרים לא התייחסו אליו. אם שאלתם את עצמכם מה באשר לגברים בהירי שיער - גם שם התוצאות היו דומות וגם הם היו בעלי IQ בערך שווה לגברים עם צבעי שיער אחרים.

פריס הילטון על חוף הים עם הכלבים. splash
שכחו מהסטריאוטיפים. פריס הילטון בחוף הים/splash

המחקר פורסם בשבוע שעבר בכתב העת Economics Bulletin ונתוניו נאספו מסקר ארצי של משרד העבודה האמריקאי שנערך בקרב אנשים בגילאי 14 עד 21 שרואיינו לראשונה ב-1979. שנה לאחר מכן ב-1980חלק מהמרואיינים השתתפו במבחנים של הפנטגון שבודקים אינטיליגנציה של מגוייסים דרך מבחני מתמטיקה, כתיבה והבנת הנקרא. ב-1985 המשתתפים נשאלו מה צבע השיער הטבעי שלהם. הממצאים שהתקבלו הראו כי נשים לבנות עם שיער בלונדיני היו בעלות IQ ממוצע של 103.2, לעומת 102.7 לבעלות שיער חום, 101.2 עבור אלה עם שיער אדום ו-100.5 עבור אלה עם שיער שחור.

על אף התוצאות, המחקר לא יכול להוכיח שקיים קשר גנטי בין צבע שיער לאינטילגנציה, אבל החוקרים טוענים שמצאו הסבר חלקי מדוע אנשים בעלי שיער בהיר טבעי הראו אינטליגנציה גבוהה במקצת: לטענתם, הם פשוט גדלו בבתים עם גירוי אינטלקטואלי גבוה יותר.

נתון מעניין נוסף הראה כי 20.7 אחוזים מהנשים הלבנות דיווחו שהן בלונדינית מלידה לעומת רק 17.1 אחוזים מהגברים. התוצאות אגב הראו אחרת: כ-3.5 אחוז מהנשים שדיווחו שצבע השיער הטבעי שלהן הוא בלונד, שיקרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully