וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה העובדה שיש לכם אחיות זה הדבר הכי טוב שקרה לכם?

29.12.2017 / 7:58

הן אולי מביאות לכם את העצבים לפעמים, אבל אם תשמרו עליהן טוב טוב הן יביאו לכן תועלת בחיים. מחקר שנערך באנגליה מצא שאחיות תורמות לחוסן הנפשי והופכות אתכם אופטימיים יותר

יו טיוב

בווידיאו: 6 אחים פוגשים את אחותם התינוקת לראשונה

היא תופסת לכם את האמבטיה במשך שעות, לא משאירה מים חמים, ובסוף עוד אולי גונבת לכם בגדים מבלי לשאול, אבל תתפלאו לדעת שהאחות הזו עוד תועיל לכם בחיים. מחקר חדש שנערך על ידי שתי אוניברסיטאות מאנגליה טוען שמי שיש לו אחיות הוא אדם אופטימי ושמח יותר. שימו את הקרדשיאנס בצד.

חוקרים מאוניברסיטת דה מונטפונט ואוניברסיטת אולסטר שאלו 571 צעירים בני 17 עד 25 על חיי היומיום שלהם. המשתתפים מילאו שאלונים פסיכולוגיים ששימשו להערכת מגוון נושאים, כולל בריאות הנפש ותפיסת החיים שלהם. אלה שהיו להם אחיות נמצאו ככאלה שמתקשרים בצורה טובה יותר עם אחרים – מה שעוזר בבניית הביטחון האישי והחוסן הנפשי, מאמינים החוקרים.

עוד בנושא:
האם חברים יותר חשובים לבריאות שלכם ממשפחה?
ילדים צריכים חיות מחמד יותר משהם צריכים אחים
האם אחים צריכים לחלוק חדר, או שעדיף להפריד?

קים קרדשיאן. ספלאש
ככה זה כשיש שתיים. קים וקורטני קרדשיאן/ספלאש

"אחיות ככל הנראה מעודדות תקשורת פתוחה יותר במשפחה", הסביר פרופסור טוני קאסידי, מעורכי המחקר. "הבעה רגשית היא יסוד לבריאות נפשית טובה ואחיות מקדמות את זה במשפחות". החוקרים גילו כי לאחים הייתה השפעה נגדית, שכן הם בעלי נטייה ככל הנראה לשתף פחות. ממצאי המחקר אף הראו כי כאשר מדובר במשפחות בהן ההורים התגרשו, ההשפעה שיש לאחיות היא אפילו חזקה יותר. "הממצאים האלה מאתגרים את הדרך שאנחנו מתמודדים עם משפחות מרובות בנים", אמר פרופסור קאסידי.

ביונסה, סולאנג' נואלס. GettyImages
כוח כפול. סולאנג' נואלס/GettyImages

מחקר אחר שנערך על ידי אוניברסיטת בריגהאם וכלל 395 משפחות מצא כי ילדים שהיו להן אחיות גדלו להיות אנשים נדיבים ונעימים יותר. לדברי עורכי המחקר "החיבה בין אחים משני המינים הייתה קשורה לעבריינות נמוכה יותר והתנהגויות פרו-חברתיות יותר, כמו חסד ונדיבות גדולים יותר, התנדבות ועזרה לאחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully