וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכללים שאתם חייבים להכיר כשאתם עובדים מול מחשב

30.1.2018 / 10:00

כל מי שעובד במשרד מכיר את התחושה הלא נעימה שנוצרת בגוף אחרי ישיבה ממושכת מול המחשב. נועה גל-און, פיזיותרפיסטית ממכבי שירותי בריאות, עם טיפים שיעזור לכם לעבוד נכון | טיפ בדקה

מכבי

ישיבה ממושכת מול מחשב עלולה להוביל לכאבי גב, צוואר וידיים. כדי למנוע את זה חשוב לדעת איך לשבת מול המחשב בצורה נכונה ובריאה. הנה הכללים של נועה גל-און, פיזיותרפיסטית ממכבי שירותי בריאות.

ראשית, חשוב לשים לב שהגב תמוך על משענת הכיסא. וכדאי להשתמש בכרית תומכת בצורת גליל שתקנה תמיכה מיטבית לעמוד השדרה בזמן הישיבה. בנוסף, מומלץ להשתמש בכיסא מודולרי, לדאוג לכך שהזווית בין הירך לגב תהיה 90-100 מעלות, הזווית בברך תהיה 90 מעלות, וכפות הרגליים יהיו תמוכות באופן מלא על הרצפה.

עוד טיפ בדקה:
יושבים כל היום מול המחשב? אתם חייבים לראות את זה
4 תרגילים פשוטים לשחרור צוואר תפוס
כמה תרגילים פשוטים שיעזרו לכם לשמור על הגב

מקלדת מחשב. ShutterStock
תעשו הפסקה מדי פעם. גבר עובד מול מחשב/ShutterStock

מה לגבי גובה המסך? השליש העליון של המסך צריך להיות בגובה הסנטר. ניתן לשלוט בגובה המסך באמצעות הגבהה חיצונית, על ידי ספרים לדוגמה. מומלץ גם להימנע מלדבר בטלפון תוך כדי הקלדה, שכן החזקת טלפון בין האוזן לכתף יוצרת עומסים חריגים על הצוואר.

כדי להפחית את העומס הנוצר על החוליות מומלץ לקום אחת לחצי שעה להניח ידיים על הגב התחתון כך שהאצבעות פונות פנימה והאגודלים החוצה ולהקשית את הגב לאחור. ניתן לבצע תרגילים לשחרור הגב במהלך הישיבה. לדוגמה, פיתול הגב בישיבה - לסובב את הגו לצד אחד, יד אחת על המשענת ויד שנייה על המושב. תרגיל נוסף הוא הקשתה של הגב בכיסא - להניח ידיים שלובות מאחורי הראש, מרפקים פתוחים, להקשית גב לאחור תוך הצמדת הגב למשענת הכיסא.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מערכת וואלה! NEWS בשיתוף מכבי שירותי בריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully