וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה זמן אורך ביקור רופא בישראל ב-2017 בהשוואה למדינות אחרות?

3.12.2017 / 8:26

דו" מקיף שנערך על מיליוני בני אדם ב-67 מדינות שונות בדק כמה זמן בממוצע מקדיש לנו רופא המשפחה שלנו. אם עד עכשיו חשבתם שמנסים לנפנף אתכם מהר, כדאי שתציצו מה קורה בבנגלדש

איור של חדר המתנה בקופת חולים. ShutterStock
נסו לספור כמה דקות לוקח התור שלכם בפעם הבאה כשתהיו אצל הרופא משפחה שלכם/ShutterStock

קרה לכם שנכנסתם אל רופא המשפחה שלכם והרגשתם שהוא דוחק בכם כדי להספיק להכניס את תור האנשים שנמצא אצלו בחוץ? גם אם נדמה לכם שכן, תחסכו את התלונות ותגידו תודה שאתם לא חיים בבנגלדש. דו"ח חדש שמגיע מאוניברסיטת קימברידג' באנגליה ערך מחקר שהתפרש על פני 67 מדינות ובדק כמה זמן בממוצע מקבל כל מטופל אצל רופא המשפחה שלו. הממצאים הראו כי בעוד תור לרופא המשפחה בישראל נמשך בממוצע כשמונה דקות, בבנגלדש, אחת המדינות העניות בעולם, הוא אורך 48 שניות. כן, קראתם נכון.

החוקרים שמחקרם התפרסם באתר של כתב העת BMJ בתחילת החודש סקרו 179 מחקרים וסקרים בנושא שנכתבו בשש שפות שונות והגיעו מ-67 מדינות וכללו 28 מיליון התייעצויות עם רופא המשפחה ברחבי הגלובוס. הם מצאו כי במחצית ממדינות העולם התור לרופא המשפחה ארך כחמש דקות או פחות, אבל הנתון הקיצוני ביותר היה הטווח שבין מדינות עניות כמו בנגלדש (48 שניות) ובין שוודיה שם תור לרופא משפחה ארך בממוצע 22.5 דקות. בארה"ב הממוצע עמד על 20.5 דקות, באנגליה 9.2, בסין כ-2 דקות ואילו בישראל כ-8 דקות.

עוד בנושא:
מי רוצה להיות מטופל על ידי רופא שעובד 26 שעות ברצף?
למה רופא משפחה לא יכול לתת מרשם לקנאביס רפואי?

לוח זמנים ביקור רופא בעולם BMJ. אתר רשמי BMJ, אתר רשמי
מצליחים למצוא את ישראל?/אתר רשמי, אתר רשמי BMJ

הדו"ח חושף פעם נוספת את ההבדלים הקיימים בטיפול רפואי במדינות המערב ביחס למדינות המתפתחות, ואת ההבדלים שבין רפואה פרטית לרפואה ציבורית. "אפשר להספיק מעט מאוד בתור של חמש דקות לרופא משפחה", אמר ד"ר גרג אירווינג, עורך המחקר. "בזמן כזה אי אפשר אפילו לעשות מיון ראשוני ולרשום תרופה". המחברים הבהירו כי זמני התייעצות קצרים יותר נקשרו לבריאות ירודה יותר עבור חולים ושחיקה עבור רופאים, אך הם לא מצאו קשר מובהק סטטיסטית בין משך הביקור הראשוני לבין מספר הביקורים במיון בתי החולים לאחר מכן, שביעות הרצון של המטופלים מאורך הביקור, או מספר הבדיקות המבוקשות על ידי הרופא.

"ישנם מכשולים רבים לדיווח אחיד", הסבירו החוקרים. "לדוגמה, במדינות כמו בנגלדש, סין ופקיסטן, אין מערכת תורים מסודרת ורופאים יכולים לערוך יותר מ-90 ייעוצים ביום. המחברים מעודדים מדינות בעלות משאבים מספיקים לאמץ את מה שהם קוראים לו "מדד זהב", דרכו מדווחים באופן קבוע על סטטיסטיקות חשובות שנערכות על מדגם גדול כדי להצליח לבצע השוואות שנתיות שיתנו מידע אמין.

  • עוד באותו נושא:
  • רופא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully