וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה רופא משפחה לא יכול לתת מרשם לקנאביס רפואי?

22.7.2015 / 11:30

אף שהשימוש בקנאביס רפואי הולך וגובר, ולמרות מחקרים רבים שמוכחים את יעילותו, עדיין גורמים רפואיים מתנגדים לכך שרופאי משפחה יוכלו לתת מרשמי קנאביס. הפגשנו את התומכים והמתנגדים באולפן וואלה!NEWS. צפו בדיון

צילום: עומר מירון, יותם רונן, עריכה: ניר חן

רק 36 רופאים בישראל רשאים לספק מרשם לקנאביס רפואי, ונראה כי המצב הזה לא עתיד להשתנות בקרוב. בשבוע שעבר התקיים דיון סוער בוועדת הבריאות של הכנסת בנושא הצעת החוק לפיה רופאי משפחה יוכלו לספק מרשמים לקנאביס. הפגשנו את הצדדים הבולטים בוויכוח הציבורי החשוב הזה לדיון באולפן וואלה!NEWS.

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר בדיון כי הוא "מתנגד בתוקף לכך שלגליזציה של קנאביס תהיה על גבם של רופאים, שהרי רופאים צריכים לפעול רק על פי תורה רפואית, על פי מה שאנחנו יודעים ברמה של עובדות". לדברי אידלמן, אין מספיק הוכחות על התועלת של קנאביס רפואי, אבל יש הוכחות לתופעות לוואי מסוכנות, בעיקר מתחת לגיל 25. הוא הוסיף כי טרם פגש רופא משפחה שביקש להכניס לארגז הכלים שלו קנאביס רפואי.

מחקר CBD. ShutterStock
תרופה ככל התרופות?/ShutterStock

ח"כ תמר זנדברג, חברת ועדת הבריאות, מנגד, טוענת כי יש עדויות שאי אפשר להתעלם מהן שקנאביס עוזר בשורה ארוכה של מחלות וסימפטומים. "ייתכן שחסרים מחקרים קליניים, ואני בעד לפתח אותם יותר, אבל לא ברור לי איך אפשר להשתמש במחקרים על מנת למנוע מחולים את הטיפול הרפואי שלהם". ח"כ זנדברג הוסיפה כי "הטיפול הרפואי בקנאביס בישראל עלה בשנים האחרונות מ-400 מטופלים ללמעלה מ-21 אלף, ויש עדויות על עוד עשרות אלפים שנחסמים בגלל קריטריונים מנהלתיים". היא הוסיפה ושאלה: "האם האנשים האלה ממציאים? הרופאים שלהם ממציאים? למה יו"ר ההסתדרות הרפואית לא סומך על שיקול הדעת של רופא?".

פרופ' צבי בנטביץ, מדען ראשי בחברת "תיקון עולם", אמר במהלך הדיון כי הוא מסכים כי אין מספיק מחקרים קליניים בנושא קנאביס רפואי נכון להיום, אבל הבהיר כי אינו מסכים עם הקביעה שאין מספיק בסיס מדעי שיתמוך בשימוש רפואי בקנאביס. "הקנאביס הרפואי ייכנס במוקדם או במאוחר בהרבה יותר מצבים, על בסיס מוכח ונכון, ולכן, כמו שאנחנו נותנים לרופא לרשום מרשם לנרקוטיקה, ויש לנו דרכים לפקח שזה לא יזלוג מעבר לגבולות סבירים, בעצם אין שום סיבה לא לעשות אותו דבר לגבי קנאביס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully