וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכינו את כוס התה: היתרון המפתיע של קינמון

27.11.2017 / 6:54

כבר אלפי שנים שבני אדם נעזרים בתכונות הבריאותיות של הקינמון, ומסתבר שהן לא נגמרות. מחקר חדש מאוניברסיטת מישיגן מצא כי הוספת קינמון לתפריט מסייעת בשריפת שומנים

קינמון. ShutterStock
מזרז את המטבוליזם. קינמון/ShutterStock

המחקר הנוכחי מגיע בדיוק בזמן שכולנו מתחילים לשתות הרבה יותר תה. חוקרים מצאו כי הוספת קינמון לתפריט תורמת לזירוז המטבוליזם של תאי שומן.

במחקר החדש שפורסם בכתב העת "מטבוליזם" בחנו חוקרים מאוניברסיטת מישיגן את השפעת הקינמלדהיד, או צינמאלדהיד (cinnamaldehyde) - המולקולה המרכזית בשמן האתרי של הקינמון שנותנת לו את הניחוח האופייני - על תאי השומן שנלקחו מעכברים, כמו גם על תאי שומן שנלקחו מארבעה בני אדם.

החוקרים גילו כי חשיפה לשמן הקינמון הפעילה את תאי העכברים והתאים האנושיים והתחילה לשרוף קלוריות בתהליך הידוע בשם תרמוגנזה. השמן למעשה הגביר את הפעילות של מספר גנים, אנזימים וחלבונים שידועים ככאלה שמעלים את חילוף החומרים של השומן.

עוד בנושא:
אלה המשקאות הכי בריאים לחורף חם
קינמון משפר את יכולות הלמידה והזיכרון
חם בבטן: 4 הדייסות הכי בריאות שיש

תה קינמון ותפוחים. ShutterStock
אם לא השתמשתם בו עד היום, כדאי שתתחילו. תה עם קינמון/ShutterStock

תאי שומן, המכונים גם אדיפוציטים, מאחסנים בדרך כלל אנרגיה בצורה של שומנים. מנקודת מבט אבולוציונית, אנרגיה זו יכולה לשמש את הגוף במהלך תקופות של מחסור במזון, או להמרה לחום במהלך חודשים קרים יותר. בחברת השפע המערבית של היום, שבה מזון וחום נמצאים יחסית בשפע, לאנרגיה המאוחסנת אין לאן ללכת לעיתים קרובות, כך שהיא יכולה לתרום לעלייה לא רצויה במשקל. לטענת החוקרים צריכת קינמון על בסיס קבוע עשויה להיות אחת הדרכים שיגרמו לתאי השומן לשרוף חלק מן האנרגיה ולא לאחסן את כולה.

עוד באותו נושא

כל מה שבריא בקינמון

לכתבה המלאה

תתחילו להכניס אותו לתפריט שלכם

המחקר בחן את ההשפעות הישירות של הקינמון על תאי השומן ובהמשך מתכוונים החוקרים לערוך את המחקר על אנשים חיים על מנת לקבוע אם לקינמון יש אותו אפקט ומה ההשלכות של תרמוגנזה מוגברת. קינמון אומנם נחשב בטוח בכמויות המשמשות בדרך כלל למזון, אך החוקרים אומרים כי זה עדיין מוקדם מדי כדי לקבוע את המינון היעיל. ההשפעה של שימוש בקינמון על המטבוליזם לא תהיה מיידית או מדידה, לדבריהם, אך הם מעריכים כי לטווח הארוך אכילה יומיומית של התבלין תשיג את היתרונות האלה.

זה לא המחקר הראשון שמציע כי קינמון הוא בעל השפעה מועילה על תהליכים מטבוליים של הגוף. מחקרי עבר הראו כי התבלין עוזר בוויסות רמות הסוכר בדם וכך עוזר במניעת סוכרת. בנוסף, מחקר שנערך לפני מספר שנים בצרפת גילה כי קינמון יכול לסייע לאנשים שסובלים מהשמנה בטנית.

החוקרים במחקר הנוכחי הבהירו כי הממצאים תומכים באכילת קינמון. "אם אתם כבר אוכלים קינמון, תמשיכו. אם זה לא משהו שאתם משתמשים בו באופן קבוע – כדאי להתחיל", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully