וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנאביס בבית מרקחת? חברה ישראלית תייצר לראשונה תרופה מהצמח

22.11.2017 / 15:21

משרד הבריאות אישר לחברה ישראלית לייצר מוצרי קנאביס תרופתיים. מדובר בתקדים בעולם, שיאפשר לראשונה מכירה של תרופות עם רכיבים פעילים מהצמח. הצעד עשוי לצמצם את הביורוקרטיה לחולים וגם להקל על הרופאים

שדה לגידול מריחואנה בפאתי מונטיבידאו, אורוגוואי, 19 ביולי 2017. רויטרס
צמח בעל פוטנציאל. קנאביס/רויטרס

בעולם כבר מבינים היטב כמה פוטנציאל יש לצמח הקנאביס בסיוע לחולים המתמודדים עם קשת רחבה של בעיות בריאותיות. אולם לצמח שעומד במרכזם של אינספור דיונים בעולם יש כמה חסרונות בולטים. ראשית, תהליך האישור לשימוש בו ארוך ומסורבל. שנית, הרופאים לא יכולים לשלוט על המינון שצורכים המטופלים. לבסוף חשוב לזכור כי צריכת הקנאביס בדרך כלל מתבצעת דרך עישון – פעולה שלא כל האנשים, ובטח החולים, מסוגלים ורוצים לבצע.

עם זאת, ייתכן כי בעתיד הלא רחוק כל זה עומד להשתנות, הודות להחלטת אגף הרוקחות של משרד הבריאות להנפיק אישור GMP (אישור תנאי ייצור נאותים - Good Manufacturing Practice) לחברת פנאקסיה הישראלית, למכירת מוצרי קנאביס תרופתי בבתי מרקחת. זהו למעשה תקדים בינלאומי בתחום שיאפשר את הנגשת השימוש בקנאביס התרופתי לאוכלוסיות נרחבות שעד היום נמנע מהן השימוש בצמח.

עוד בנושא:
באיזה בית חולים בארץ תוכלו לקבל קנאביס רפואי?
מחקר ישראלי: "קנאביס רפואי עוזר לרפא עצמות שבורות"
למה קנאביס עושה לחלק מהאנשים מאנצ'יס?

מחקר CBD. ShutterStock
מינון, ידוע, קבוע ומדוייק. מוצרים תרופתיים מקנאביס/ShutterStock

מוצרי החברה ישווקו ארוזים, כמו כל מוצר תרופתי אחר, במינון ידוע, קבוע ומדויק. כך גם הרופאים שחוששים מלרשום את התרופה למטופליהם, בעיקר בשל היעדר הפיקוח על המינונים, יוכלו לעשות זאת ללא חשש. כיום החברה כבר מייצרת מוצרי קנאביס תרופתיים בארצות הברית, אך הם נמכרים בחנויות ייעודיות ולא בבתי המרקחת מפני שכאמור עד כה אף מדינה בעולם לא אישרה זאת.

עוד באותו נושא

האם צריך לתת קנאביס רפואי גם לילדים?

לכתבה המלאה

בשורה משמעותית לילדים ולקשישים

"בשמונה השנים האחרונות נכנסנו לתחום הקנאביס הרפואי מתוך הבנה שיש צורך אדיר בפיתוח מוצרי קנאביס תרופתי שיהיו דומים לצורות מתן התרופות המקובלות בעולם הרפואה", אמר ד"ר דדי סגל, מנכ"ל חברת פנאקסיה. "זאת בעיקר בכדי לאפשר שימוש על ידי מבוגרים בגיל השלישי וילדים, שלא יכולים לצרוך קנאביס בצורת עישון. המוצרים שלנו מבוססים על מחקרים מדעיים, סקירות ספרותיות מעמיקות ומגובים במחקרים ובנתונים קליניים".

אז מה אומרים המחקרים בנושא? הקנאביס הוכח כמסייע להתמודדות עם חלק מתופעות הלוואי של מחלות משמעותיות ביותר ובהן: סרטן, קרוהן, קוליטיס, טרשת נפוצה, אפילפסיה, פרקינסון, תסמונת טורט ואיידס. בתחום מחלות הנפש הוא הוכח כיעיל להקלה מסוימת על אנשים הסובלים מהפרעת דחק פוסט טראומטית.

בפנאקסיה מאמינים כי הדרך שפיתחו להשגת מינון קבוע ויציב מהצמח תעודד גם חברות אחרות בתחום לפתח מוצרים דומים. אסי רוטברט, מנכ"ל פנאקסיה ארצות הברית וקנדה אמר כי "אנחנו יודעים שמדינות רבות בעולם המערבי לומדות את התהליך ומתכוונות ליישם אותו. כך שבקרוב מוצרי הקנאביס יהפכו למוצרים תרופתיים לכל דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully