וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאיפות גדולות: באיזה בית חולים בארץ תוכלו לקבל קנאביס רפואי?

מערכת וואלה!

30.4.2015 / 16:42

שימוש בקנאביס רפואי עדיין מוגדר אצל חלק מהרופאים כטאבו. בבית החולים הדסה עין כרם זה כבר לא המקרה, ובשיתוף פעולה חלוצי עם חברה המייצרת מוצרי קנאביס, החולים שם יכולים לקבל את הטיפול בבית המרקחת

צילום, עריכה ובימוי: מערכת וואלה! NEWS קרדיט תמונה: שאטרסטוק

יותר ויותר רופאים בארץ נחשפים לסגולות הרפואיות של טיפול בקנאביס רפואי ותומכים בו. בבית החולים הדסה עין כרם, שבו נמצא החוקר פרופסור משולם רפאל שמוגדר כ"אבי הקנאביס הרפואי" בעולם, כבר מחלקים אותו לחלק מהמטופלים.

פרופסור ראובן אור, מנהל המחלקה להשתלות מח עצם בבית החולים הדסה עין כרם ויועץ בהתנדבות לחברת קנאבליס, מספר שהשימוש בקנאביס אותו הוא מגדיר "מיני בית חרושת לתרופות של הטבע", התחיל דווקא בילדים שחלו בסרטן הדם. "בדקנו האם טיפות של מיצוי שמן הקנאביס יכולות להקל על הסימפטומים של המחלה. התשובה הייתה כן, אבל לקח הרבה זמן להבין את הפוטנציאל וליישם את המטרות", הוא אומר.

פרופסור אור מספר כי המחקרים שערכו מצאו כי הקנאביס היה יעיל בעיקר באיזון של סימפטומים כמו הקאות, בחילות, חוסר תיאבון וכאב, שהם ארבעה סימפטומים משמעותיים ביותר אצל חולים. "בדרך כלל רופאים נעזרים בתרופות לא פשוטות שמבוססות על נרקוטיקה", הוא מסביר. לדבריו, בעזרת הקנאביס ניתן לאזן את הסימפטומים האלה, הרבה יותר טוב.

רפואה אישית במיטבה

אחרי שחקרו את הנושא, במהלך חלוצי בארץ, החלו להשתמש בבית החולים בטיפות שמן, אותן ניתן להשיג בבית המרקחת של בית החולים, עם מרשם כמובן. בהמשך, יצרו קשר בהדסה עם חברת קנאבליס המייצרת מוצרי קנאביס שונים ונחשבת מקצועית. הם התירו להם לפתוח בבית החולים חדר חלוקה לא רק עבור המטופלים המאושפזים, אלא גם עבור אנשים מבחוץ שממשיכים את הטיפול לאחר שקיבלו רישיון.

כיום מייצרת חברת קנאבליס מוצרים שונים כמו טיפות שמן ומיצוי של שמן לאידוי, כמו גם נרות קנאביס, לאלה שאינם יכולים ליטול את התרופה דרך הפה, וגם עוגיות קנאביס, שאינן מותרות כרגע לשימוש בארץ ונמצאות בתהליכי אישור. לדברי פרופסור אור, אין כיום מספיק מחקר קליני על ההבדלים שבין המוצרים השונים. כך או כך הוא מבהיר כי "כל אחד מגיב שונה לכל מוצר וזו רפואה אישית במיטבה".

צפו בדיון המרתק באולפן וואלה! NEWS.

לפניות לצוות התכנית שאיפות גדולות TVcanabis@gmail.com

לצפייה בכל הפרקים של שאיפות גדולות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully