וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקף לב במקום הנכון ובזמן הנכון? כנראה שיש דבר כזה

15.11.2017 / 11:15

מצאנו בית נוסף לשירה של אלאניס מוריסט, Ironic: נשיא איגוד הלב האמריקאי לקה בלבו בזמן כנס הקרדיולוגים השנתי, שעות ספורות לאחר שנשא את הנאום המרכזי בכנס שעסק בהיסטוריית מחלות הלב במשפחתו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אירוניה בקטע מוגזם. ד"ר ג'ון וורנר, נשיא איגוד הלב האמריקאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא שיש זמן טוב לחטוף התקף לב, אבל אם כבר לסבול מאירוע לבבי אז כנס הקרדיולוגים השנתי של איגוד הלב האמריקאי הוא ככל הנראה המקום הטוב ביותר לעשות את זה. וזה בדיוק מה שקרה לנשיא האיגוד והקרדיולוג בעצמו – ג'ון וורנר. אמש, שעות ספורות לאחר שסיים לנאום את נאומו בכנס, שעסק למרבה האירוניה הבלתי נדלית בסיפור הזה, בהיסטוריה הרפואית המשפחתית שלו שרוויה במחלות לב, הוא סבל מהתקף לב קל והובהל לבית חולים מקומי באנהיים, קליפורניה (שם מתקיים הכנס).

וורנר, בן 52, הוא קרדיולוג ומנכ"ל בית החולים האוניברסיטאי סאות'ווסטרן בדאלאס, טקסס. בנוסף, הוא מכהן גם כנשיא איגוד הלב האמריקאי. בכינוס השנתי שנערך בימים אלו באנהיים הוא נשא את הנאום המרכזי שלו בנושא מניעת התקפי לב באוכלוסייה מתבגרת, ושיתף כי כל הגברים במשפחתו לקו בלבם כשהיו בשנות ה-60 לחייהם.

עוד בנושא:
בשורה לחולי לב: ה-FDA אישר לשימוש סטנט מתכלה
התקפי לב לנשים: המידע שעשוי להציל את חייך
6 סימנים מפתיעים שעלולים להעיד על בעיות לב

סטנט לפתיחת חסימה בעורקי הלב בצנתור. ShutterStock
יעיל או לא - עכשיו גם לד"ר וורנר יש אחד כזה בתוך הגוף. סטנט/ShutterStock

בבית החולים שאליו נלקח החדירו הרופאים סטנט לאחד מעורקיו של וורנר, שהיה חסום. מדובר בהליך נפוץ שוורנר עצמו מבצע במטופליו באופן שגרתי, אלא שהפעם הוא היה על שולחן הניתוחים. עוד פרט מעניין הוא שלאחרונה פורסם מחקר שמעלה תהיות אודות יעילותם של הסטנטים והצביע על כך שלהליך החדרתם יש יותר סיכונים מתועלות.

בהודעה שפרסם איגוד הלב האמריקאי נמסר כי וורנר מתאושש וכי הוא מקווה שהמקרה שלו מסייע להדגיש את החשיבות בשמירה על בריאות הלב. "ג'ון מבקש לחזק את המסר שהמקרה האישי שלו מהווה הוכחה נוספת לדברים שאותם נשא בנאומו בכנס, ועיקרם, שבתחום בריאות הלב חלה התקדמות משמעותית, אולם יש עוד הרבה מה לעשות. אירועים לבביים עדיין קורים בכל זמן ובכל מקום", אמרה ננסי בראון, מנכ"ל האיגוד בהודעה שמסרה מטעמו של וורנר והאיגוד.

  • עוד באותו נושא:
  • התקף לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully