וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פציעת הילדות הנפוצה שעלולה להסתיים בנזק בלתי הפיך

7.11.2017 / 6:08

אלפי ילדים נפצעים מדי שנה כתוצאה מסגירת דלתות ומגירות על האצבעות שלהם. מומחים מזהירים שהפציעות הללו עלולות להוביל במקרים מסויימים לפגיעה מתמשכת ביד שכוללת כאבים כרוניים וירידה בתפקוד

מגירה נסגרת על אצבעות של ילדה קטנה. ShutterStock
זה יכול להגמר בכאבים כרוניים, מיגרנות ואפילו בקטיעה. מגירה נסגרת על אצבעות של ילדה קטנה/ShutterStock

מגיע שלב בהתפתחות של כל ילד שבו הוא מתחיל לחקור את סביבתו, ואחת התחנות הראשונות היא מגירות וארונות. תהליך הלמידה החוויתי הזה כולל בדרך כלל גם את הפציעות הבלתי נמנעות, כאשר האצבעות הקטנות והבלתי מיומנים נצבטות במגירה או בדלת של ארון או אחד החדרים בבית. זו גם הסיבה שחלק ממיגון הבית כשהתינוק הופך לפעיל כולל מיני פטנטים לאבטחת מגירות ודלתות. אולם, גם כשהילדים מעט גדלים הם עדיין מועדים יותר לתאונות כאלה.

אבל האם הפציעות הללו טומנות בחובן סכנה פוטנציאלית ארוכת טווח? על פי האיגוד הבריטי לכירורגיה פלסטית ושיקומית פציעות מהסוג הזה בגיל צעיר עלולות להוביל לכאבים כרוניים, מיגרנות, דיכאון ובמקרים קיצוניים אפילו לכריתת איברים בגיל מבוגר יותר. בבריטניה לבדה למשל, מתרחשות כ-30 אלף פציעות כאלה של ילדים מדי שנה. שלושת הגורמים המובילים לפציעות הללו הם: דלתות אש בעלות מנגנון סגירה עצמאית, דלתות של מכוניות וצירי דלתות.

עוד בנושא:
כך תוודאו שהגן או המעון של ילדכם בטוח עבורם
הסרטון שילמד אתכם איך להציל את הילד במצב חירום
חבלת ראש: 10 סימנים שצריך לגשת למיון

ילד עם זרוע פצועה. ShutterStock
הפציעה יכולה למנוע מהילד לעסוק במקצועות מסויימים. ילד עם פציעת יד/ShutterStock

פציעות מהסוג הזה דורשות טיפול רפואי שכולל: בדיקת רופא, צילום רנטגן ובמקרים מסויימים גם ניתוחים וטיפולי פיזיותרפיה. "אפילו פגיעה בקצות האצבעות בלבד עלולה להוביל לאובדן של 20 אחוזים מכוח היד, דבר שעשוי למנוע מהילדים הללו לעסוק במקצועות מסויימים בעתיד, למשל", אמרה, אנה דה ליאו, דובר האיגוד לכירורגיה פלסטית משקמת בראיון ל-BBC. לדבריה, אנשים נוטים להמעיט בחשיבותן של האצבעות לתפקוד ולביצוע משימות יומיומיות כמו קשירת שרוכים או הקלדה על מקלדת.

עוד באותו נושא

הטעות המסוכנת שאתם עושים עם הילד בגן המשחקים

לכתבה המלאה

אז מה אפשר לעשות?

המומחים ממליצים למקם ספוגיות בצורת האות C על דלתות, על מנת למנוע מהן להיטרק (פיתרון זה אינו מתאים לדלתות אש כמובן, שתקנות הבטיחות מכתיבות שעליהן להיות סגורות תמיד), לסגור מגירות וארונות באמצעות סוגרי בטיחות לילדים וכן להשתמש במגני צירים על צירי הדלתות. במידה שהילד נפצע, יש להגיע עמו לבדיקה ולקבלת טיפול רפואי על מנת להקטין את הסיכויים לנזק מתמשך או עתידי בתפקוד היד או האצבעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully