וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות המסוכנת שאתם עושים עם הילד בגן המשחקים

18.9.2017 / 7:38

זה נשמע כמו הדבר הכי כייפי ופשוט, אבל בפועל מתברר שמדובר בסכנה של ממש לילדים שלכם. חוקרים מזהירים הורים מהתגלשות יחד עם ילדיהם במגלשות בגן המשחקים. זו הסיבה

גן משחקים. ShutterStock
רק נראה כמו רעיון טוב. אמא וילד במגלשה/ShutterStock

הורים לרוב משוכנעים שאחד הדברים הכי גרועים שהם יכולים לעשות בגן המשחקים זה להסיט את מבטם מהילד שלהם. הם אומנם לא טועים, אבל כעת מסתבר שיש דבר מסוכן לא פחות שחלק מההורים דווקא כן עושים, ועוד עושים זאת כשהם צמודים לילדיהם. מחקר של אוניברסיטת אייווה בארה"ב מצא כי התגלשות של הורים במגלשה כשילדיהם ישובים עליהם, עלולה לגרום לפציעות כמו שברים.

על פי החוקרים, התגלשות של הילד במגלשה פחות מסוכנת עבורו, שכן מדובר במשקל נמוך יותר, מה שגורם למהירות איטית יותר ומפחית את הסיכון. כאשר הורים מתגלשים עם ילדיהם בחיקם, הם מעמידים אותם בסכנה שרגליהם יתפסו בצד המגלשה או בתחתיתה, מה שעלול לגרום לכיפוף של הרגל ולשבירתה.

עוד בנושא:
כך תוודאו שהגן או המעון של ילדכם בטוח עבורם
האפליקציה שיכולה להציל את חיי ילדיכם בשעת חירום

גן משחקים. ShutterStock
עדיף ככה. ילדות מתגלשות במגלשה/ShutterStock

על פי נתוני המחקר, בבריטניה למשל, מגיעים לחדרי המיון כל שנה כ-40 אלף ילדים בגלל פציעות בגני המשחקים. 20 אחוזים מהפציעות הללו נגרמות בגלל מגלשות. המחקר הנוכחי הראה כי ילדים בגילאי שנה עד שנתיים היו אלה שנפצעו הכי הרבה בעת התגלשות במגלשות. 36 אחוזים מהפציעות היו שברים, בעקר בחלק התחתון של הרגל.

"הרבה הורים מתגלשים כשילידיהם ישובים על הברכיים שלהם, מבלי לחשוב על זה פעמיים" אמר החוקר הראשי ד"ר צ'ארלס ג'ניסן, רופא ילדים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת אייווה. "ברוב המקרים שראיתי להורים לא היה מושג, וכשהסברנו להם את הסכנה, הם כמובן אמרו שלא היו עושים זאת לו ידעו את הסיכונים".

לסיכום, החוקרים המליצו כי הורים לא יתגלשו עם ילדיהם במגלשה, ואם הם בכל זאת בוחרים לעשות כן, כדי שיעשו זאת בזהירות מרבית.
.

  • עוד באותו נושא:
  • גן משחקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully