פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      כמה זמן לפני השינה כדאי להפסיק לשתות קפה?

      הוא מעיר מאות מיליוני בני אדם בבוקר, אבל האם הוא גם מונע מהם לישון בלילה? ביקשנו לבדוק עם רופא הבית שלנו האם לשעות בהן אנחנו שותים את קפה יש השפעה על השינה שלנו

      כמה זמן לפני השינה כדאי להפסיק לשתות קפה?

      בווידיאו: חמש עובדות שאולי לא ידעתם על הקפה שלכם

      קפאין נחשב עדיין לחומר הממכר הפופולרי ביותר בעולם ותאמינו או לא אבל הוא נמצא באופן טבעי ביותר משישים צמחים, כאשר המוכרים שבהם הם כמובן פולי הקפה, אבל גם עלי תה, אגוזי קולה ותרמילי קקאו. הודות לתכונות הממריצות של הקפאין, הקפה נחשב למשקה שמסייע להתעורר בבוקר וגם להישאר ערניים במהלך היום.

      קפאין כמובן אינו תחליף לשנת לילה, אבל הוא יכול באופן זמני להקל על תחושת העייפות שלנו על ידי חסימה של חומרים משרי שינה והגברת הפרשת האדרנלין. רבות דובר ונכתב על הכמות המומלצת של קפה ביום ועל הסכנות שבשתייה מופרזת שלו, אבל אפילו אם לא שותים יותר מדי, האם חשוב לשים לב גם לשעות שבהן שותים כדי לישון כמו שצריך? כדי להשיב על השאלה החשובה הזאת, פנינו לד"ר עידן גורן, רופא הבית שלנו.

      עוד בנושא:
      עזבו את הקפה: יש דרך הרבה יותר בריאה להישאר ערניים
      במקום קפה: המשקאות הכי בריאים לבוקר טוב
      מחקר של הרווארד: 3 כוסות קפה ביום מאריכות חיים