וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מפתיע: באיזה גיל בוגדים הכי הרבה ולמה?

11.7.2017 / 9:04

חוקרים אמריקאים מצאו שמספר הבוגדים נמצא במגמת עלייה מדאיגה בשנים האחרונות. אולם הנתון המפתיע באמת הוא הגיל שבו אנשים מקיימים הכי הרבה יחסי מין מחוץ לנישואים. ואיך זה קשור לתעשיית התרופות?

שלט נא לא להפריע על דלת חדר שינה. ShutterStock
יותר בוגדים, אבל לא בכל גיל/ShutterStock

כשבני זוג מחליטים להתחתן, הם מניחים שהם יחיו יחד לנצח, בחולי ובבריאות, בעוני ובעושר. בפועל - הרבה מאוד זוגות לא מצליחים לשרוד את חיי הנישואים. בדיוק מהסיבה הזו, המכון לחקר המשפחה (Institute for Family Studies) בארה"ב בדק מה שיעור הבגידות באוכלוסייה. למרבה הצער, מבדיקתם התגלה כי מאז שנת 2000 מספר הבוגדים נמצא במגמת עלייה מתמדת.

וזה לא הנתון הכי מפתיע במסקנות שלהם. הם גילו כי בשנת 2005, שיעור האנשים שקיימו יחסי מין מחוץ לנישואים מעל גיל 55 עמד על בין 5 ל-6 אחוזים. כיום עומד נתון זה על 20 אחוזים – בהשוואה ל-14 אחוזים בלבד בקרב אנשים מתחת לגיל 55 ועד גיל 70.

עוד בנושא:
הגיע הזמן שתכירו את טרנד הסקס החדש - ללא מגע פיזי
מחקר אמריקאי בוחן: האם כולנו נולדנו לבגוד?
הטוב עוד לפניכם: 8 שיאים שאנחנו מגיעים אליהם בגילאים שונים

אז למה כל כך הרבה אנשים מקיימים יחסי מין מחוץ לנישואים דווקא בגילאים מבוגרים יותר? ניקולס וולפינגר, מומחה לסוציולוגיה מאוניברסיטת יוטה, ומי שהוביל את המחקר, מספק הסבר מעניין לשאלה הזאת. לדבריו, אנשים מעל גיל 55 בארצות הברית, שם בוצע המחקר, המכונים גם "דור הבייבי בום", היו הראשונים לחוות את המהפכה המינית של שנות ה-70 במאה הקודמת. רבים מהם התנסו ביחסי מין עם פרטנרים רבים ובחילופי זוגות.

אילוסטרציה ויאגרה. ShutterStock
ממשים את הפנטזיות המיניות ביתר קלות/ShutterStock

לדבריו, בניגוד לאוכלוסיה מבוגרת בעבר, כיום יכולים אנשים לממש את הפנטזיות והדחפים המיניים שלהם בקלות רבה יותר, הודות לצמיחתה של תעשיית התרופות למניעת אימפוטנציה, כמו ויאגרה. כך הוא מסביר את העלייה החדה של מספר הבגידות בשנים האחרונות. לדבריו, זה לא שעד עכשיו אנשים לא רצו לבגוד, אלא שזו פשוט הייתה משימה מורכבת יותר ללא שימוש בתרופות.

עוד באותו נושא

כתוב בעור: גברים מקועקעים בוגדים יותר

לכתבה המלאה

נישואים כושלים ובגידה – הביצה והתרנגולת

בשנים האחרונות יותר ויותר זוגות בוחרים לזנוח את המונוגמיה המסורתית ולנהל יחסים פתוחים בהסכמה. עם זאת, מבהיר וולפינגר כי בקרב זוגות מבוגרים מדובר בסיפור אחר לגמרי. "לא משנה כמה פוליאמוריה (מערכת יחסים עם יותר מפרטנר אחר) נפוצה היום, זה לא המצב בקרב אמריקאים מבוגרים".

"בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה מתמדת בשיעור המקרים של 'גירושי כסף' - גירושים בגיל העמידה", הוא ציין. "חלק מהסיבות לכך קשורות לעלייה הברורה במספר הנואפים בגילאים אלו, שנראה שנגרמת וגם גורמת לנישואים כושלים". לדבריו, קשה לקבוע מה קורה יותר – בגידות שמובילות למשבר בנישואים או משבר שמוביל לבגידה. הוא הוסיף שמוקדם לדעת אם הזוגות הצעירים של היום, שעל פי המחקר בוגדים פחות, יסבלו מאותם המשברים בגילאים מבוגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully