וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריחים את האוכל שלכם? אולי כדאי שתפסיקו

9.7.2017 / 14:27

אנחנו עושים את זה לפעמים בלי לחשוב, פשוט בגלל שהאף שלנו נמשך לשם. אבל עכשיו מתברר שזה עלול להרוס לנו את הדיאטה. האם ההרגל הזה באמת משמין ואיך זה קורה?

חלות צבעוניות. נמרוד סונדרס
לאכול בלי להריח?/נמרוד סונדרס

יש אנשים שניגשים לצלחת האוכל שלהם בלי השתהות ומתחילים לאכול, אבל אצל אחרים מדובר בטקס של ממש שכולל בין היתר גם רחרוח. כעת, מחקר חדש מאוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה מצא כי להרגל הזה עלולה להיות השפעה על המשקל שלכם.

עורכי המחקר ערכו ניסוי על עכברי מעבדה ונטרלו באמצעות מניפולציה גנטית את חוש הריח שלהם, כך שיהפכו לתתרנים. הם מצאו כי העכברים התתרנים ירדו במשקל בשיעור של 16 אחוזים יותר בממוצע לעומת העכברים עם חוש הריח התקין, שדווקא העלו במשקל, כאשר שתי הקבוצות ניזונו מאותה כמות קלוריות יומית. בנוסף, החוקרים האמריקאים חברו לחוקרים גרמנים ובדקו יחד איתם עכברים עם חוש ריח מפותח מהרגיל שהוגדרו כ-supersmeller. עכברים אלה העלו הכי הרבה במשקל בניסוי. האם זה אומר שהרחת האוכל לפני אכילתו מובילה את הגוף לאגור את השומן במקום להפטר ממנו?


עוד בנושא:
6 סיבות שיגרמו לשתן שלכם להריח מוזר
מדוע אנחנו נרתעים מריחות מסוימים?
אובדן חוש הריח עלול להעיד על מוות קרוב

עוגת אגסים ושקדים ליום הכיפורים של אבי ביטון. אפיק גבאי
מה שווה פחמימה בלי הריח שלה?/אפיק גבאי

"מאמר זה הוא אחד המחקרים הראשונים שבאמת מראים שאם אנחנו עורכים מניפולציה על חוש הריח, אנחנו יכולים למעשה לשנות את האופן שבו המוח תופס את מאזן האנרגיה, וכיצד המוח מווסת את מאזן האנרגיה", אמרו החוקרים שמחקרם פורסם בכתב העת Cell Metabolism. תוצאות המחקר מצביעות על קשר מפתח בין מערכת חוש הריח או הריח לבין אזורי המוח המסדירים את חילוף החומרים, במיוחד ההיפותלמוס.

"מערכות חישה ממלאות תפקיד לא רק בהנאה מהמזון אלא גם בחילוף החומרים. עלייה במשקל לא מושפעת רק מצריכת קלוריות אלא היא גם קשורה לאופן שבו קלוריות אלה נתפסות", הסבירו החוקרים. "אם נצליח לאמת את זה בבני אדם, אולי נוכל לייצר תרופה שלא מפריעה לריח, אבל עדיין חוסמת את המעגל המטבולי. וזה יכול להיות מדהים".

עוד באותו נושא

אילו מאכלים ומחלות גורמים לריח רע מהגוף?

לכתבה המלאה

"חצי מהטעם הוא בריח"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully