וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק הזרקה אחת קטנה": הטעות הנפוצה שמכשילה את המלחמה בקמטים

12.7.2017 / 7:30

אנשים רבים מגיעים לקוסמטיקאית בשביל הזרקות חד פעמיות שיעזרו להילחם באופן נקודתי בפגמים שמפריעים להם. ד"ר חגי בצר מסביר למה מדובר בטעות, מהי הדרך לעשות את זה נכון, ואיך להימנע ממראה "מלאכותי"

אישה בוחנת את עצמה. ShutterStock
הזרקה נקודתית מטפלת בתסמין, לא בבעיה/ShutterStock

טיפולים אסתטיים נגד פגמים בעור הפנים הופכים יותר ויותר פופולריים בשנים האחרונות. אולם, רבים מאיתנו מעדיפים להתחיל בקטן – עם הזרקות קלות אצל קוסמטיקאית, בנקודות ספציפיות בפנים, שהיינו רוצים לשנות. גישה זה אמנם מובנת לחלוטין, אך על פי ד"ר חגי בצר, המנהל הרפואי של אמריקן לייזר, היא עשויה לפגוע במטרה בטווח הארוך. "ברפואה אנחנו מנסים להבין את הגורם לבעיה ולפתור אותו, ולא לטפל רק בסימפטום", הוא מסביר. "בדרך כלל קוסמטיקאיות יטפלו במרקם העור ורופאים יעשו הזרקות, אבל חשוב לטפל בשני המאפיינים האלה ומומלץ תחת קורת גג אחת כדי להביא לתוצאות".

עוד בנושא:
כתמי שמש: הכירו את הטיפול שמחסל אותם ביעילות וללא ניתוח
בלי כדורים: מסתבר שיש דרך נעימה יותר להילחם באקנה בפנים
עונת הביקיני בפתח: הכירו את הדרך הקלה להיפטר מהצלוליט

ניתן לחלק את הגורמים לקמטים בעור הפנים לשלושה סוגים עיקריים. קמטי הבעה למשל, מושפעים מהתנועתיות של הפנים שעם השנים גורמת לחריטה של הקמט על העור. מנגד, קמטי נפח נגרמים כתוצאה מהידלדלות של השומן בעור, מה שגורם לו לאבד את הגמישות, וקמטוט של העור בא לידי ביטוי בחספוס שפוגע במרקם שלו והופך אותו לגבשושי יותר.

בהזרקות לדוגמה, ניתן לטפל רק בקמטי ההבעה ואובדן נפחים, בעוד שטיפולים בלייזר ובטכנולוגיות אור אחרות מטפלים במרקם העור. עד גיל 35 לערך, הטיפולים הנקודתיים אמנם יביאו לתוצאות ניכרות, אבל הן לא יחזיקו לאורך זמן, כמו בטיפול כולל המשלב כמה טכניקות שונות. בגילאים מבוגרים יותר, ובהיעדר תכנית כוללת ומשלימה לטיפול בבעיה, התוצאות צפויות להיות מאכזבות יותר ולהיעלם אחרי פרק זמן מסוים.

מלחמה ממוקדת בקמטים בכמה חזיתות

"טיפול כולל הוא כזה ששם דגש על כל שלושת המרכיבים האלה, באמצעות שילוב של בוטוקס, חומצה היאלרונית וטיפולים בטכנולוגיות שונות", אומר ד"ר בצר. לדבריו, גם אחרי הטיפול מומלץ לא לנוח על זרי הדפנה ולהמשיך לטפל בעור הפנים עם תכשירים קוסמטיים מקצועיים.

קרם לחות. ShutterStock
הקרמים חשובים להשלמת הטיפול/ShutterStock

"היום אין כזה דבר 'סופר טיפול', שמסוגל לתת מענה לכלל הבעיות, לכל שיטה היתרונות והחסרונות שלה, כך שטיפול באמצעי אחד אף פעם לא מספיק", אמר ד"ר בצר. לכן, למטופליו הוא מציע להתאים תוכנית טיפול המשלבת לפחות 3 סוגי טיפולים שונים.

ואיך יודעים איזה טיפולים מתאימים? ד"ר בצר מסביר כי "אם מדובר במטופל צעיר לדוגמה, שצריך טיפול לשימור עור הפנים ולמניעת קמטים בעתיד, בדרך כלל נבצע פעולות שימור תקופתיות. וכשמדובר במצב מורכב יותר, נקבע "מרתון" טיפולים בתקופה קצרה, כדי לייצר אפקט חזק יותר, ובהמשך נבצע תחזוקות תקופתיות כדי לשמר את התוצאה".

נשים רבות חוששות שריבוי טיפולים בעור הפנים עלול לגרום למראה "מנותח מדי". גם כאן חשוב לד"ר בצר לשבור את המיתוס סביב נושא זה. "טיפול ארוך טווח, המשלב כמה טכניקות, יסייע מצד אחד לוודא שלא מסתפקים במצב ביניים מאכזב, ומנגד יאפשר להשיב עטרה ליושנה, כלומר, ליצור מראה צעיר יותר לעור הפנים, בלי שייראה מלאכותי", אמר.

באופן מפתיע, הגישה הזו, להבדיל מההזרקות הנקודתיות, תסייע לכם גם לחסוך בעלויות. על פי ד"ר בצר, טיפול כולל בעור הפנים יסייע למנוע הידרדרות בעתיד, ובכך יצמצם את הצורך לחזור עליו בעתיד כדי לשמר את מצב העור.

למגוון הטיפולים של אמריקן לייזר בקמטים הקליקו כאן

מערכת וואלה! News בשיתוף אמריקן לייזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully