וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתמי שמש: הכירו את הטיפול שמחסל אותם ביעילות וללא ניתוח

12.6.2017 / 8:44

השמש הישראלית גורמת לרבים מאיתנו לפתח כתמים על העור, שאמנם בדרך כלל לא מסכנים את הבריאות, אך מהווים מטרד אסתטי שהיינו שמחים להיפטר ממנו. הכירו את הטיפול החדש שנלחם בהם ללא צורך בניתוח

פגימנטציה בעור. ShutterStock
זה לא חייב להיות לכל החיים/ShutterStock

לשמש הישראלית יתרונות רבים, וממקומות שונים בעולם נוהרים בתקופת הקיץ לחופי הארץ כדי ליהנות ממנה. אנחנו רואים הרבה תיירים ממדינות קרות שמטרתם העיקרית היא להישרף כאן כמה שיותר, אבל אנחנו בניגוד אליהם, כמי שספגו את הקרינה שלה במשך כל חייהם, יודעים שבחום המלטף שלה טמונות גם סכנות רבות. לצד הסיכון המוגבר לסרטן, והאצת הזדקנות העור, רבים מהישראלים סובלים, בייחוד בגיל מבוגר, מכתמי שמש, המכונים גם "כתמי גיל". כעת, טיפול קוסמטי חדש מסייע להילחם בתופעה ללא ניתוח, כאבים או סיבוכים מיותרים.

עוד בנושא:
נשרפתם בשמש? 7 הטעויות האלו מחמירות את השפעת הכוויות
האם קרם ההגנה עשוי להיות מסוכן לבריאות?
שאלנו רופאי עור מה הסוד שלהם לעור פנים צעיר

"כתמים בעור מחולקים בגדול לשני סוגים", מסביר ד"ר חגי בצר, המנהל הרפואי של אמריקן לייזר. "יש כתמים שנוצרים כתוצאה מחשיפה לאור השמש, וכאלה שנוצרים בשל תהליכים הורמונליים שונים בגוף". הוא מסביר כי רק בכתמי שמש ניתן לטפל באמצעות הטיפול הזה, אולם אם אתם לא יודעים את מקור הכתמים, ניתן בהחלט להגיע לייעוץ מקצועי כדי לבחון האם אפשר לטפל בהם.

"המטרה של התהליך היא בעצם לטפל בפיגמנט שגורם לכתם", אומר ד"ר בצר. "אנחנו משתמשים בגלי אור ממוקדים, שנספגים באופן סלקטיבי בתוך הפיגמנט עצמו ומחממים אותו בלי לשרוף את העור. כתוצאה מכך הפיגמנט מתכהה, ואחרי כמה ימים הוא מתנתק מהגוף ומתקלף". הוא מסביר כי רק לאחר שהפיגמנט מתקלף, רואים את השינוי בגוון העור, שעשוי להיות מאוד משמעותי – בין 60 ל-80 אחוזים כבר בטיפול הראשון לדבריו.

הסבלנות חשובה ומשתלמת

המפגש עצמו הוא קצר מאוד, ובדרך כלל אורך עד רבע שעה לכל היותר. בדרך כלל תוך 2-3 טיפולים מקבלים תוצאה רצויה, כאשר השינוי המשמעותי בפיגמנטציה בדרך כלל מורגש בפרק הזמן שבין הטיפול הראשון לשני. אולם, ד"ר בצר מדגיש כי הסבלנות חשובה מאוד במקרה הזה. "לפעמים אחרי הטיפול הראשון לא רואים תוצאה כלל, מכיוון שלוקח זמן להתאים את נתוני הטיפול לעור הפנים הייחודי של כל מטופל".

אילוסטרציה. ShutterStock
טיפול משלים לשיפור התוצאות, פילינג/ShutterStock

הוא מדגיש כי ברוב המקרים לא תהיה היעלמות מוחלטת של הפיגמנט, אך הוא ידהה לרמה שבה לא ניתן יהיה להבחין בו, ולאחר הטיפול יינתנו גם תכשירים משלימים שמסייעים לשפר עוד יותר את התוצאה. למי שממש רוצה להיפטר לחלוטין מכתם העור, ניתן להעצים את הטיפול עם פילינג המאפשר ברוב המקרים להעלים לגמרי את הפיגמנט הבעייתי. הטיפול אמנם לא כרוך בסיבוכים משמעותיים ולא כולל תופעות לוואי רציניות, אולם כדי לשפר את יעילותו חשוב להקפיד שלא לגרד או לקלף עוד יותר את תאי העור המתים ולתת לגוף לעשות את העבודה בעצמו. מומלץ גם להימנע מחשיפה ממושכת לשמש לאחר הטיפול ובכלל – כדי למנוע הופעה נוספת של כתמי עור חדשים.

למגוון טיפולי העור של אמריקן לייזר הקליקו כאן

מערכת וואלה! News בשיתוף אמריקן לייזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully