וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחולי ובבריאות: חיי הנישואים שומרים על הלב שלכם

11.6.2017 / 7:11

מחקר שהתבסס על נתונים של למעלה מעשור מצא כי לא רק שלאנשים נשואים יש יותר סיכויים לשרוד התקף לב, אלא שגם לאנשים שנמצאים בסיכון לחלות הם יכולים לעזור. אולי זה לא כזה גרוע כמו שכולם חושבים

היסטוריה בארה"ב: נישואים חד מיניים - חוקיים. רויטרס
זה גם יכול להיות טוב/רויטרס

נישואים, יודע כל מי שהחליט לקחת חלק בזה, הם עניין מורכב מאוד שטומן בחובו יתרונות וחסרונות. מחקר חדש מצא יתרון ברור וחשוב לחיי הנישואים והוא כולל הורדת הסיכון למוות מוקדם לאלה שסובלים מסיכונים לחלות במחלות לב, כמו כולסטרול או לחץ דם גבוה.

המחקר הנוכחי התבסס על נתוניהם של מיליון אנשים מרחבי בריטניה שסבלו מסוכרת, לחץ דם גבוה או כולסטרול גבוה. ד"ר פול קרטר מבית הספר לרפואה אסטון בברמינגהם, שערך את המחקר, מצא כבר בעבר כי נישואים משפרים את הסיכויים של אדם להתאושש מהתקף לב. תוצאות המחקר הנוכחי שלו הוצגו בכנס של הארגון הבריטי למחלות לב וכלי דם וסיפקו תשובות חדשות בנושא.

עוד בנושא:
נשואים או רווקים? אחת מהאופציות עדיפה משמעותית על השנייה
חיי הנישואים שומרים על הלב שלך
מה גורם לאנשים להשאר יחד גם כשהם לא מאושרים?

לחץ דם. ShutterStock
גורמי סיכון ממשיים לחלות במחלות לב/ShutterStock

החוקרים מצאו כי נשים וגברים בשנות ה-50,60 וה-70 לחייהם, שסבלו מכולסטרול גבוה, היו בעלי סיכויים גבוהים יותר ב-16 אחוזים לחיות לאורך תקופת המחקר (2000-2013) בהשוואה למקביליהם הרווקים. תוצאות דומות נמדדו כאשר הקריטריונים היו סוכרת (14 אחוזים) ולחץ דם גבוה (10 אחוזים). כאשר בחנו אנשים שהתגרשו או התאלמנו, התוצאות היו פחות חד משמעיות. בנוסף, החוקרים לא בחנו אספקט משמעותי מאוד – האם הנשואים שבחבורה היו מאושרים. מהתוצאות הם הניחו שזה ככל הנראה פחות חשוב אם התחתנתם או לא, אלא העובדה שיש מישהו לצידך.

"אנחנו צריכים להמשיך במחקר", אמר ד"ר קרטר, "אבל כרגע נראה שיש משהו בנישואים ומערכות יחסים שמגן לא רק על חולים במחלות לב אלא גם על אנשים עם גורמי סיכון לחלות. ולמרות זאת, אנחנו לא קוראים לכולם להתחתן". מקרן הלב הבריטית הוסיפו כי "מה שצריך לקחת מהמחקר הזה הוא שקשרים חברתיים, כמו גם גורמי סיכון כמו לחץ דם גבוה, חשובים בקביעת מצבנו הבריאותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully