וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמידים בריצה? השתפרתם, רק שלא בטוח שאתם יודעים את זה

7.6.2017 / 9:20

אנשים רבים מתחילים לרוץ ומתייאשים כשהם מגלים שלא נהיה להם קל יותר. יונתן מלכא מסביר היכן הטעות שלהם, מדוע הם כן משתפרים בלי לדעת ואיך אפשר לגלות את זה בקלות

יונתן מלכא עם קבוצת ריצה. באדיבות המצולמים
כשמגלים שהשתפרתם זה הופך להיות כיף/באדיבות המצולמים

נתחיל בחדשות הטובות. ריצה אכן הופכת לקלה יותר בשלב מסוים. החדשות הרעות הן שלרוב ייקח לכם זמן להבין את זה. הרבה אנשים שמתחילים לרוץ לא נהנים, מחכים שכל רגע באימון ייגמר, מרגישים כבדים ועוד שלל גורמים ששוחקים בשלב די מוקדם. אחת השאלות הנפוצות היא: "מתי זה יהפוך להיות לי פחות קשה?"

יונתן מלכא במהלך ריצה. באדיבות המצולמים
חשוב לפתוח בקצב הנכון ואז להשתפר/באדיבות המצולמים

התוצר ההגיוני של שיפור הוא התמדה. מתאמנים עוד ועוד, והגוף מתחיל להראות סימני הסתגלות. לרוב זה קורה אחרי שישה שבועות, שבהם מתאמנים פעמיים-שלוש בשבוע. בתקופה זו קורה אחד משני הדברים: או שאתם יכולים לרוץ באותו הקצב שרצתם בהתחלה וזה ירגיש קל יותר, או שאתם יכולים לרוץ מהר יותר ולהרגיש את אותה רמת קושי.

רוב האנשים, שצלחו את חודשי הריצה הראשונים שלהם "בוחרים" באפשרות השנייה. הם לא באמת בוחרים, אבל בעוד הריצה קשה להם באותה מידה, הם לא שמים לב שהם רצים בקצב מהיר יותר מזה שרצו בו בהתחלה.

עוד בנושא:

יונתן מלכא מסביר: שלוש דרכים שלא הכרתם לריצה נכונה
איך רצים בעליות? זו הדרך הנכונה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יונתן מלכא עם קבוצת ריצה. באדיבות המצולמים
או שתרוצו באותו הקצב וזה ירגיש קל יותר, או שתרוצו באותה רמת קושי, אבל מהר יותר/באדיבות המצולמים

מתחילים לרוץ? נסו לבדוק מה הקצב שבו אתם רצים קילומטר (אפליקציות, סימוני מרחק וכד') ורשמו לעצמכם כמה קשה זה היה בין 1 ל-10. לאחר חודש וחצי שבהם התאמנתם, נסו לרוץ קילומטר באותו זמן שבו רצתם בפעם הקודמת ודרגו שוב על פי אותו סולם. ההפרש ישקף את רמת השיפור ביכולת.

טיפ למתחילים: נסו לרוץ בקצב שבו אתם יכולים לדבר. גם אם זה מרגיש לכם יותר איטי מכל מי שהולך לידכם. למדו את עצמכם לרוץ לאט לפני שתלמדו לרוץ מהר.

לראות עוד ולחוות עוד: עמוד האינסטגרם של יונתן מלכא

יונתן מלכא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully