וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זה הכדור שהוביל להתאבדותו של כריס קורנל?

20.5.2017 / 10:21

המוזיקאי האגדי תלה את עצמו בחדרו ביום חמישי. על פי דיווחים בארה"ב, מעט לפני ההתאבדות נטל "כדור או שניים אקסטרה של אטיבן". האם התרופה הנפוצה הזו עלולה לגרום למחשבות אובדניות?

כריס קורנל בהופעה בישראל. נמרוד סונדרס
תופעת לוואי נדירה של אטיבן - החמרת סימני דיכאון. כריס קורנל בהופעה בישראל/נמרוד סונדרס

פרטים חדשים נחשפים מחקירת המשטרה סביב התאבדותו של המוזיקאי כריס קורנל ביום חמישי האחרון: לפי דו"ח המשטרה שנחשף בכלי תקשורת בדטרויט, קורנל ערך שיחת טלפון עם רעייתו שעה לפני מותו שבה מלמל דברים ואמר לה כי נטל "כדור או שניים אקסטרה של אטיבן" .עוד דווח כי המאבטח האישי של קורנל התלווה אליו לחדרו כדי לסייע לו לתקן את המחשב ונתן לו שני כדורי אטיבן. לאחר מכן שוחח קורנל עם רעייתו ואמר לה: "אני פשוט עייף". בהמשך אותו הערב - תלה את עצמו.

עוד בנושא:
"החיים זרקו לי חבל": איך מזהים דיכאון ונטיות אובדניות?
כיצד למנוע? מחקר איתר דפוסי התנהגות שקדמו לניסיון התאבדות

רבים שואלים את עצמם כעת האם מינון היתר של התרופה הוביל את קורנל להתאבדות. לשאלה הזו אין תשובה עדיין, אך לתרופה אכן עלולות להיות השלכות מסוכנות. אטיבן היא תרופה נפוצה יחסית המשווקת בישראל תחת השם המסחרי אסיבל או ווליום, והיא שייכת לקבוצת תרופות ממשפחת הבנזודיאזפינים.

אטיבן ידועה במיוחד הודות לאפקט המרגיע ומוריד החרדה שלה, ונעשה בה שימוש נרחב גם לקשיי שינה, כהכנה לבדיקות פולשניות וניתוחים וטיפול בפרכוסים ובתסמונת גמילה מאלכוהול. הסיבה בגינה נטל קורנל את התרופה לא פורסמה

כדורים נגד צרבת. ShutterStock
התרופה נחשבת בטוחה - אבל מינון קיצוני עלול לסכן חיים/ShutterStock

למרות שהתרופה נחשבת בטוחה ותופעות הלוואי השכיחות שלה הן תחושת רוגע ונימנום, מינון יתר קיצוני עלול להוביל לאובדן הכרה ואף לדיכוי נשימתי. באופן נדיר מאוד עלולה להיות תגובה פרדוקסלית שבה התרופה מחמירה תסמיני דיכאון או מגבירה תחושת חרדה. תסמינים פרדוקסלים אלה עלולים אף להוביל להתנהגות פזיזה או אלימה. אבל, כאמור, מדובר בתופעת לוואי נדירה מאוד.

יש לציין כי התרופה ניתנת לעיתים בשילוב עם תרופות כנגד דיכאון לאנשים הסובלים מחרדה ודיכאון. ייתכן שהשילוב של סיבות אלה עלול היה להיות הבסיס להחלטה הטרגית של קורנל לשים קץ לחייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully