וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השאלון שיגלה אם יש לכם הפרעות קשב של מבוגרים

16.5.2017 / 12:53

מחקר רחב היקף על הפרעת ADHD במבוגרים מצא כי היא יותר נפוצה משהעריכו בעבר. החוקרים גיבשו סדרת שאלות שתעזור לאבחן בצורה מדויקת יותר את ההפרעה. ענו וגלו

ADHD  בגיל מבוגר. ShutterStock
גם בגיל מבוגר ההפרעה עשויה להשפיע מאוד על החיים/ShutterStock

בשנים האחרונות אנחנו מפנים קשב רב לילדים שמתקשים להפנות קשב בכוחות עצמם – הורים מקבלים הדרכות כיצד לטפח ילדים הסובלים מהפרעות קשב בצורה הנכונה, בעוד שהילדים מקבלים טיפול תרופתי והקלות בבתי הספר. אולם, נראה שכשאנחנו מתבגרים אנחנו מתחילים להזניח את הבעיות האלו שנראות לנו "שוליות" בין כל הצרות שאנחנו מתמודדים איתן, ולא מפנים אליהן תשומת לב או מבקשים טיפול שיכול להקל באופן משמעותי על חיינו. אף אחד גם לא נותן לנו הקלות בעבודה ואנחנו נוטים להסתיר את מה שאמור להיות קושי לגיטימי ומובן.

עוד בנושא:
למה לא מדברים על הפרעות קשב וריכוז אצל נשים?
9 שאלות ותשובות על הפרעות קשב
האם אכילת דגים גורמת לפתח הפרעות קשב וריכוז?

הפרעת קשב במבוגרים (Adult ADHD) היא תופעה נפוצה יותר משנוטים לשער. מחקר בנושא מעריך כי בין 2 ל-5 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת סובלים מההפרעה. כעת, מחקר חדש ורחב היקף על ההפרעה, שפורסם בכתב העת JAMA Psychiatry קובע כי ברוב המקרים ההפרעה אינה מאובחנת ולכן טוענים החוקרים כי היא אפילו רחבה יותר, ועל פי הערכתם עומדת על 8.2 אחוזים מכלל האוכלוסייה.

כדי לעזור בזיהוי תסמיני ההפרעה, גיבשו החוקרים סדרת שאלות שתעזור לאבחן ADHD בגיל מבוגר. השאלות האלו חוברו על בסיס המדריך לאבחון וסטטיסטיקה של הפרעות נפשיות (DSM) שחיברה האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית. רבים מכנים את הספר הזה 'התנ"ך של עולם הפסיכיאטריה'.

אישה מקשיבה למוזיקה. ShutterStock
לאחר האבחון, תוכלו להתחיל להתנסות בטכניקות שונות שיעזרו להתרכז ולהירגע/ShutterStock

עם זאת, במאמר תגובה שפורסם לצד המחקר, טענו מומחים כי השאלון המוצע אינו הדרך היעילה ביותר לאבחן ADHD, מכיוון ששתיים מהשאלות מתייחסות יותר לדחיינות ולעצמאות. מחברי המחקר הסבירו מנגד כי לאחר בחינה מעמיקה של הנושא הובן שהשאלות האלו יעילות יותר לאבחון ההפרעה מאשר הדרכים המקובלות כיום. בכל מקרה, חשוב לא להתייחס לתוצאות כאמת ניצחת ולהשתמש בשאלון הזה כהערכה לקבלת תמונת מצב כללית בלבד. כמובן שכמו בכל מקרה רפואי אחר, חשוב לא להגיע למסקנות בעצמכם. אם אתם חושדים שאתם סובלים מההפרעה, מומלץ להיוועץ עם רופא מומחה.

עוד באותו נושא

לא רק תרופות: טיפול אחר בהפרעות קשב

לכתבה המלאה

וזה השאלון:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully