וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבר אחד שאתם עושים במיטה גורם יותר אושר מהסקס

8.3.2017 / 12:35

סקס עושה לנו טוב בהרבה יותר ממובן אחד, אבל בשביל להרגיש מאושרים אנחנו זקוקים ליותר. פעולה אחרת שחלקינו מאוד אוהבים לעשות במיטה, מרימה באופן היעיל ביותר את מצב הרוח, וגם עוזרת לחזק את הגוף

תנוחות שינה של זוגות. ShutterStock
השבוע כבר התכרבלנו פעם אחת, ממי/ShutterStock

אתם לא צריכים מדענים שיגידו לכם שסקס גורם לכם להרגיש טוב. אבל כדי לתת לתחושה האמורפית הזאת ביסוס קצת יותר ממשי, מחקרים רבים נערכו על האופן שבו המגע המיני משפיע על גופנו. אחד האחרונים שבהם, שפורסם החודש בכתב העת Personality and Social Psychology Bulletin, מצא כי המגע המיני אמנם עושה אותנו מאושרים יותר, אבל הוא לא הגורם החשוב ביותר בסיפור.

עוד בנושא:
משולש הזהב: שלושה דברים שיעזרו לכן להגיע לאורגזמה
המחקרים מגלים: מה באמת יעשה אתכם מאושרים?
8 דברים מטורפים שקורים לגוף שלכם בזמן הנשיקה

החוקרים, מאוניברסיטת פריבורג שבשוויץ ומאוניברסיטת טורונטו מיסיסוגה שבקנדה, מצא כי דווקא ההתכרבלות לאחר הסקס היא שגורמת לנו להרגיש מאושרים – אפילו יותר מההנאה שבאורגזמה. במחקר גילו שהחיבה שאנחנו מרעיפים על בני הזוג תורמת לתחושת האושר והסיפוק מהחיים לטווח ארוך. ההבדל ניכר בין זוגות שעושים זאת לפחות פעם בשבוע לבין זוגות שלא מתכרבלים כלל. עם זאת, אם אתם מתכרבלים יותר מפעם אחת בשבוע, אין לכך השפעה נוספת על מידת האושר.

התכרבלות. ShutterStock
לא צריך מחקר כדי לתאר כמה טוב הרגע הזה עושה לנו/ShutterStock

"כשאנשים מקיימים יחסים מין, הם לא מחפשים רק את החיבור האינטימי", הוסבר בכתב המחקר. "אנשים רוצים לחוש חיבה – גם במהלך המגע המיני וגם בשעות שאחריו. הסקס לא משפיע עלינו רק ברמה הפיזיולוגית. הוא גם מחזק את הקשר החיובי עם הפרטנר".

אז מה גורם למגע המיני ולהתכרבלות להרגיש טוב כל כך? השאלה הזאת מעסיקה רבות את עולם המדע וחלק מהתשובה קשור במידה לרגע הקסום הזה שבו החיים מתחילים. במהלך הלידה מופרש אצל האם הורמון בשם אוקסיטוצין, המקל על הפרשת החלב בזמן ההנקה, אך בעיקר תורם לבניית קשר, ולחיזוק הקרבה בינה לבין התינוק. אותו ההורמון זכה לשם "הורמון האהבה", בגלל שהוא מופרש גם בנשיקה ובחיבוק, וכמובן במגע מיני ובפורקן.

עוד באותו נושא

למה נשים גונחות בזמן סקס?

לכתבה המלאה

משכך כאבים טבעי

לא רק מידת האושר שלנו מושפעת מהחיבוק המיוחד הזה בסוף המגע המיני. מסתבר שגם על הכאבים שאתם חשים הוא עוזר להתגבר באופן טבעי – ממש כמו אימון גופני או תוספת ויטמינים לתפריט היומי. מחקרים הראו כי ההתכרבלות עוזרת להרגיע את הגוף ולהפחית את שיעור ההורמון קורטיזול, שזכה לכינוי "הורמון הסטרסט".

זוג מתחבק במיטה. ShutterStock
טוב לכאבים ולמערכת החיסונית. זוג מתכרבל במיטה/ShutterStock

הקורטיזול עוזר לגוף להתמודד עם מצבי חירום, להחלים מפציעות ולשמור על דריכות, אך עודף שלו דווקא פוגע במערכת החיסון. ההתכרבלות עוזרת להוציא את הגוף מהסטרס הזה ובכך תורמת לשיפור מצב מערכת החיסון. מחקרים בנושא הראו כי ההתכרבלות לא רק מסייעת להפחית את רמות הקורטיזול, אלא גם להילחם בתופעות הלוואי של הלחץ ובכך למנוע התפתחות שפעת או זיהומים שונים.

עכשיו אתם בטח תוהים איך עוד הסקס והמגע תורמים לגוף שלכם, למקרה שתצטרכו דרכים נוספות לשכנע את בן או בת הזוג להיכנס לאווירה. אז עכשיו אתם יכולים להגיד להם שגם האקט עצמו תורם לשיפור המצב של מערכת החיסון, עוזר להפחית את הסיכון להתקפי לב, מוריד את לחץ הדם, משכך כאבים ועוזר לישון טוב יותר. מספיק סיבות להיכנס למיטה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully