וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה דברים שאפשר לעשות בשבוע נוסף של חופשת לידה

27.2.2017 / 10:30

מזל טוב! חופשת הלידה בתשלום זה עתה התארכה מ-14 שבועות ל-15 שבועות. מה שאומר שהאמהות הטריות שבינינו יזכו מעתה לעוד שבוע שלם לפני החזרה לעבודה. הנה כמה רעיונות לאיך למלא את הזמן הזה

אמא ותינוק בבית קפה. ShutterStock
עוד שבוע למנייאק/ShutterStock

אתמול (ראשון) אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו) להאריך את חופשת הלידה בתשלום מ-14 שבועות ל-15 שבועות. הצעת החוק כוללת שינויים נוספים שיקלו על היולדות, כמו הקלות על סטודנטיות, והנחה במעונות היום עבור ילדים לאם שמאריכה את חופשת הלידה שלה לחצי שנה, בניגוד למצב היום.

עוד בנושא:
הטיעונים הרפואיים בעד הארכת חופשת הלידה
למה כל כך מעט גברים בישראל לוקחים חופשת לידה?

לצד הברכות לתוספת הזאת לחופשת הלידה, יש גם מי שסבורים שהמאבק עוד רחוק מהלסתיים וכי 15 שבועות הם עדיין גיל צעיר מדי לעזוב תינוק ולחזור לעבודה. יש לא מעט ארגונים במדינת ישראל שפועלים להרחיב את חופשת הלידה בתשלום ונושאים עיניהם למדינות שמפרגנות לאזרחיהן ההורים יותר זמן לגדל את התינוקות שלהם, כמו אוסטרליה (18 שבועות), בריטניה (38 שבועות) או אפילו שבדיה (68 שבועות). למרות שכדאי לזכור גם שיש מדינות שאין בהן בכלל חופשת לידה בתשלום המעוגנת בחקיקה, כמו למשל ארה"ב.

בכל מקרה, אם אתן צפויות ללדת בקרוב ולא יודעות מה לעשות עם כל הטוב הזה שנפל עליכן פתאום בדמות שבעה ימים שלמים נוספים - הנה 7 הצעות. מוזמנות לדרג אותן לפי המידה שבה הן הועילו לכן:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully