וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: אישה שרדה 6 ימים ללא ריאות בגופה

חולת סיסטיק פיברוזיס שסבלה מזיהום חמור של חיידק עמיד בריאותיה התנדנדה בין חיים ומוות. בצעד יוצא דופן החליטו הרופאים להסיר את ריאותיה הפגועות. לאחר כמעט שבוע בלי ריאות – הושתלו בגופה ריאות חדשות

צילום מסך

שיא רפואי חדש ומדהים – אישה שרדה 6 ימים ללא ריאות בגופה, בזמן שהמתינה להשתלה. מליסה בנואה בת ה-32 היתה חולה כל חייה בסיסטיק פיברוזיס – מחלת ריאות גנטית וחשוכת מרפא. בחודש אפריל האחרון היא אושפזה בבית החולים בטורונטו עם זיהום קשה בריאותיה, שנגרם מחיידק עמיד לאנטיביוטיקה. מצבה של בנואה הלך והתדרדר והיא התנדנדה בין חיים ומוות. היא אפילו הוסרה מרשימת ההמתנה לתרומת ריאות, משום שהזיהום החל להתפשט בשאר הגוף שלה וגרם לה לאלח דם.

עוד בנושא:
מחלה ללא תרופה: איך חיים עם סיסטיק פיברוזיס
הניתוחים המדהימים וההזויים ביותר בעולם

מליסה בנואה שרדה 6 ימים בלי ריאות בגופה. CNN, צילום מסך
שרדה כמעט שבוע בלי ריאות. מליסה בנואה ובתה, לאחר ההשתלה/צילום מסך, CNN

הרופאים שלא הצליחו להלחם בזיהום באמצעים קונבציונליים, החליטו לנסות משהו קיצוני. הם הסירו את הריאות הפגועות שלה בניתוח, מבלי להכניס במקומן ריאות חדשות. את ההחלטה על הניתוח הלא שגרתי נאלצו לקבל בני משפחתה של בנואה, משום שהיא היתה מחוסרת הכרה כל הזמן הזה, בשל מצבה הקשה.

בנואה נותרה עם חלל חזה ריק ומחוברת למכונה חיצונית ששאבה את הדם מגופה והזרימה אותו בחזרה לאחר שעבר תהליך חמצון. אולם, הצעד יוצא הדופן השתלם לרופאים ולחולה – לאחר הוצאות הריאות המזוהמות מצבה של בנואה השתפר, היא שבה לרשימת ההמתנה להשתלה ולאחר 6 ימים ללא ריאות, הושתל בגופה זוג ריאות בריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully