וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 כללים שיעזרו לכם להימנע מזיהום מסוכן בבית החולים

25.1.2017 / 12:45

דו"ח של משרד הבריאות שפורסם היום חשף את מספר הזיהומים המטריד בבתי חולי בארץ. ביקשנו מד"ר עידן גורן שיסביר לנו מה צריך לדעת כדי להיזהר, ולמה המשפחות של החולים צריכות לשים לב בזמן אשפוז

ShutterStock

משרד הבריאות פרסם היום (רביעי) את דירוג הזיהומים הנרכשים בזמן אשפוז בבתי החולים בארץ, והתוצאות מטרידות במיוחד. בהתאם למדד העולמי, משרד הבריאות התמקד בזיהומי דם שמקורם במחטים שמכניסים לחולים מאושפזים לצורך לקיחת בדיקות ומתן תרופות דרך הווריד. למרבה הצער, בהרבה מקרים אין למטופל או למשפחתו דרך למנוע את הזיהומים האלה, אבל יש כמה דגשים שיכולים לסייע למנוע את הזיהום הבא בעת שהייה בבית חולים.

עוד בנושא:
דו"ח: עלייה בשיעור התפוסה בחדרי המיון ברחבי הארץ
האיום החדש שמעמיד מיליוני בני אדם בסכנת מוות
עד 2050 – חיידקים עמידים יהיו קטלניים יותר מסרטן

הדרך היעילה ביותר: למנוע עיכוב מיותר בשחרור הביתה

כאשר יש צורך רפואי ואדם זקוק לטיפול באשפוז, סעיף זה אינו רלוונטי. עם זאת, בהרבה מקרים מטופלים שמסיימים את הטיפול הרפואי החריף נשארים באשפוז מעבר לימי האשפוז להם הם זקוקים מבחינה רפואית בשל סיבות שונות כמו בקשת המשפחה, נוחות או חשש לשוב הביתה לאחר מחלה. שהייה מיותרת בבית חולים עלולה לחשוף את המטופל לסיכון מיותר לזיהומים. משך השהייה נמצא במחקרים כגורם הסיכון העיקרי לרכישת זיהום בבית חולים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמירה על כללי היגיינה בסיסיים

חיטוי הידיים לאחר מגע בציוד בית החולים, בבתי שימוש ובציוד של השכנים לחדר יכול לסייע במניעת העברה של חיידקים בין מטופל למטופל. מגע בדלפקים, במיטות ואפילו במעליות עלול להכיל כמויות עצומות של חיידקים, שחלקם עלולים להיות עמידים. רחצה מדי יום, שטיפת ידיים לאחר כניסה לשירותים ולפני האוכל היא חשובה בבית חולים כפי שהיא חשובה בבית.

להימנע ממחטים מיותרות

אם אינכם מקבלים יותר תרופות דרך הווריד אין צורך בהשארת המחט ביד. אם המחט נשארה רצוי לפנות לצוות הרפואי ולשאול האם עדיין יש צורך במחט. באופן דומה, אם אין יותר צורך רפואי בהימצאות קתטר שתן רצוי להוציאו. כל אותם גופים זרים מעלים משמעותית את הסיכון לזיהום באשפוז.

אילוסטרציה. ShutterStock
כל עירוי כזה מעלה משמעותית את הסיכון לזיהום/ShutterStock

קומו מהמיטה

בעת האשפוז רצוי, בהתאם למצב הרפואי, להימנע משכיבה ממושכת. כאשר המטופל מסוגל לשבת או להתהלך הדבר רצוי ויסייע להחלמתו. שכיבה ונשימה שטחית מגבירה את הסיכון לזיהומי ריאה אצל מאושפזים.

אל תרשו לאנשים חולים לבוא לבקר

הרבה אנשים מאושפזים נמצאים בסיכון מוגבר להידבק במחלות מפאת גיל מבוגר, דיכוי חיסוני, מחלות נלוות או טיפולים תרופתיים. אם המבקרים שלכם סובלים בעצמם ממחלה חריפה רצוי שיימנעו מלבקר אתכם למען בריאותכם ולמען בריאות המטופלים שסביבכם שעלולים להידבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully