וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימו חריף: אכילת פלפל צ'ילי יכולה להאריך חיים

22.1.2017 / 16:30

אם אתם מאוהבי החריף הסתדרתם בחיים. היתרונות של הפלפל החריף לא מפסיקים לצוץ במחקרים שונים מהעת האחרונה, והפעם הוא אפילו נמצא כמאריך חיים

בסרטון: אוכל חריף מאריך את החיים/מערכת וואלה!

בווידיאו: הנה עוד מחקר שמשבח את הפלפל החריף

פחות משבועיים לאחר שהתבשרנו כי צ'ילי יכול לסייע בעיכוב תאי סרטן שד, מסתבר שהיתרונות שלו כנראה נרחבים הרבה יותר. מחקר חדש שפורסם החודש ב-PLOS One מראה כי שיעור התמותה הכוללת של אנשים שצרכו צ'ילי היה נמוך בלא פחות מ-13 אחוזים בהשוואה לאנשים בעלי מאפיינים דומים שלא צרכו צ'ילי. צריכת צ'ילי נקשרה לירידה בשיעור התמותה הכללי, אולם התוצאות הראו כי ההשפעה החזקה ביותר הייתה על תמותה כתוצאה ממחלות לב וכלי דם כמו התקפי לב ושבץ מוחי.

המחקר שנערך באוניברסיטת ורמונט, הוא חלק ממאגר רב משתתפים שעקב במשך שנים אחר הרגלי התזונה של הנבדקים ואחר מצבם הרפואי. החוקרים עקבו אחר למעלה ה-16 אלף שתתפים לאורך תקופה של 19 שנים, במהלכם מתו קרוב ל-5,000 משתתפים.

עוד בנושא:
היתרון הבריאותי המפתיע של פלפל חריף
חוקרים גילו את המתכון לאריכות ימים
מחקר ענק חושף את הסוד לחיים ארוכים

פלפלים חריפים. ShutterStock
מוסיף טעם ואריכות ימים לחיים/ShutterStock

היתרונות הבריאותיים של פלפל הצ'ילי תוארו גם בעבר ויוחסו בעיקר לרכיב שקרוי קפסאיצין, שמצוי בזנים החריפים יותר. כך למשל, מחקר דומה שפורסם בשנת 2015 ב-BMJ הבריטי זיהה קשר דומה בין צריכה כללית של מזונות חריפים לבין ירידה בתמותה מכל סוג. מחקר אחר מצא קשר בין ירידה בסיכון לסרטן המעי הגס לבין צריכת הרכיב קפסאיצין, שמצוי בצ'ילי חריף.

עוד באותו נושא

לא רק מרזה: 6 סיבות טובות לאכול חריף

לכתבה המלאה

השפעה ישירה על הלב

היתרון הבריאותי של הרכיב הפעיל, הקפסאיצין, כולל בין היתר עידוד של פירוק תאי שומן בגוף. כמו כן, סוברים החוקרים כי לקפסאיצין עשויה להיות גם השפעה ישירה על שיפור זרימת הדם ללב.

חשוב לציין כי במחקרי תזונה לא נבדק הרקע הגנטי של המשתתפים כך שייתכן ואנשים שנוטים לצרוך צ'ילי הם למשל בעלי רקע אתני שונה ולכן בעלי סיכון שונה לתחלואה מסויימת בהשוואה לאלה שאינם צורכים. על כן יש לפרש את הממצאים בצורה זהירה.

  • עוד באותו נושא:
  • פלפל חריף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully