וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אכילת כרוב ניצנים עשויה לסייע נגד אלצהיימר

1.1.2017 / 7:30

הירק השנוי במחלוקת מכיל כמות נכבדת של חומצה רטינואית שאולי מוכרת לחלקכם ככלי יעיל נגד אקנה ובעיות עור. במחקר הנוכחי, החוקרים מצאו יתרונות גם למחלות כמו דמנציה ופרקינסון והם מקווים להפוך את המרכיב החשוב לגלולה סינתטית

כרוב  ניצנים. ShutterStock
בריאות מרוכזת בירק אחד/ShutterStock

אם אתם שייכים למשפחות האלה שאוכלות מדי פעם כרוב ניצנים בארוחת הערב, אז קודם כל תנחומינו. אבל כנראה שההורים שלכם יודעים מה טוב לכם. מחקר של אוניברסיטת אברדין בסקוטלנד מצא כי הירק השנוי במחלוקת עשוי לסייע בעיכוב מחלות דמנציה, בהן גם האלצהיימר.

כרוב הניצנים שייך למשפחת המצליבים, לה שייכים גם הכרוב, הכרובית, והברוקולי – כולם ירקות עתירי זכויות ויתרונות בריאותיים. החוקרים מצאו שדווקא אצלו יש כמות גבוהה של חומצה רטינואית- נגזרת של ויטמין A - שבאינטראקציה עם קולטנים ספציפיים ממלאת תפקיד חיוני במערכת העצבים המרכזית. מרכיב זה חשוב במיוחד לתפקוד ובריאות העין והמוח המתפתח אצל עוברים. במוח הבוגר החומצה הרטינואית משחקת תפקיד שונה ו"מרוכז" יותר שיכול להיות בעל השפעה על הפרעות עצביות, ניווניות ופסיכיאטריות. כך על פי המחקר.

עוד בנושא:
למה סלט הוא לא בריא כמו שחשבתם?
7 דברים בריאים שלא ידעתם על האוכל שלכם
5 דברים שעושים אתכם נפוחים

אלצהיימר. ShutterStock
מובילה לשכחה ובלבול/ShutterStock

לאור הממצאים, החוקרים מנסים כעת לייצר גרסה סינטתית מרוכזת יותר של החומצה שנמצאת כאמור בכרוב ניצנים, אבל גם בתרד, עגבניות וגזר. הניסויים אמורים התחיל בעוד כשנתיים, ולדברי החוקרים העדויות מראות כי החומצה משפרת את הקשרים בין הנוירונים - שהיא קריטית להובלת המידע במוח - והם מצפים כי החומר הסינתטי יפעל טוב יותר.

"כשאנחנו אוכלים כרוב ניצנים, זה מגביר את כמות החומצה הרטינואית במוח", הסביר פרופסור פיטר מק'פרי מאוניברסיטת אברדין. לדבריו, למרות התוצאות אין הוכחה כי אכילה מרובה של כרוב ניצנים מונעת אלצהיימר. "המרכיב שאנחנו מפתחים, עובד על אותם קולטנים, כמו החומצה הרטינואית מכרוב הניצנים. אנחנו בעצם מנסים ליצור גרסה מחוזקת של מה שוויטמין A עושה לגוף, ומקווים כי היא תוכל לסייע לאנשים עם אלצהיימר ואפילו פרקינסון".

אלצהיימר היא מחלה שפוגעת במוח האדם וגורמת לבעיות בזיכרון, בחשיבה ובהתנהגות, ומחמירה לאורך הזמן. התסמינים של המחלה מגוונים מאוד אך התסמין הראשון בו מבחינים הוא לרוב נטייה לשכחה. אפיונים נוספים שלה כוללים נטייה לבלבול, איבוד התמצאות או חפצים ואף בעיה בשפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully