וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורדת חום וכאבים: השימושים הרפואיים של נרות

25.12.2016 / 6:39

לכבוד החג שבו כולנו מצטיידים בנרות, סקרנו עבורכם שמונה נרות מסוג אחר לגמרי, כאלה שיכולים לסייע בטיפול במצבים רפואיים שונים החל מחום, דרך עצירות ועד למחלות מעי דלקתיות

נר להורדת חום. ShutterStock
עוזרים בטיפול במחלות שונים.נרות רפואיים/ShutterStock

אין פה שום קשר לחג החנוכה, אבל המנהג הכה אהוב של הדלקת נרות, הדליק אצלנו נורה והחלטנו לסקור עבורכם את הנרות הרפואיים שמסייעים בטיפול במחלות שונות. ביקשנו מהרופא שלנו ד"ר עידן גורן שיערוך לכם היכרות קצרה עם כל נר והשימוש שלו. הנה הם לפניכם:

עוד בנושא:
תרופות הסבתא שאתם חייבים להפסיק להשתמש בהן
הטמפרטורות עולות: חייבים להוריד חום?
מה קורה לגוף אחרי שהוא מקבל תרופה?

1. נר נגד חום
אחת התרופות הנמכרות ביותר בנרות היא נרות האקמול. התרופה משמשת להקלה על כאבים ולהורדת חום, והיא שכיחה בעיקר בקרב הורים לילדים צעירים ובקשישים שמתקשים לבלוע כדורים. היא נמכרת ללא מרשם רופא. חשוב להקפיד להשתמש בנרות בשלמותם מבלי לחצות אותם.

2. נר נגד כאבים
תרופה נוספת להקלה על כאבים והורדת חום וזמינה בצורת נרות היא האיבופרופן, או בשמה המסחרי נורופן. המינון הוא 125 מ"ג לנר והוא מתאים לילדים מעל משקל 12 ק"ג. התרופה נמכרת ללא צורך במרשם רופא.

3. נר נגד כאבים חזקים
טרמדול, או בשמו המסחרי טרמל, הוא תרופה להקלה על כאבים קשים ממשפחת האופייטים. התרופה קיימת גם בכדורים ובטיפות אך זמינה עבור מבוגרים וילדים מעל גיל 14 גם בנרות במינון של 100 מ"ג לפתילה. התרופה עלולה לפגום בעירנות ואף לגרום להתמכרות ולכן היא נתנת בעת הצורך ורק עם מרשם רופא.

נר להורדת חום. ShutterStock
משמש הורים רבים לטיפול בחום/ShutterStock

4. נר נגד פטרייה וגינלית
נרות כלוטרימזול, המוכרים יותר בשמם המסחרי נרות אגיסטן, הם נרות המכילים תרופה אנטי-פטרייתית בעלת כיסוי רחב טווח. הנרות הללו משמשים בעיקר לטיפול מקומי בזיהומים פטרייתיים בנרתיק, כמו קנדידה. אם לאחר הטיפול בנרות אין הטבה ייתכן שמדובר במקרה קשה או באבחנה אחרת, ולכן יש לפנות לבדיקת רופא. את נרות האגיסטן ניתן לרכוש ללא מרשם רופא.

5. נר שמקל על כאבי הטחורים
טחורים הם ורידים מוגדלים או נפוחים בחלקו התחתון של הרקטום (החלק הסופי של המעי הגס) שיכולים להופיע אצל גברים ונשים. הם שכיחים יותר אצל אנשים מבוגרים, ובקרב אנשים שסובלים משלשולים או מעצירות, במהלך או אחרי הריון, ואצל כאלה שיושבים שעות רבות. התסמינים השכיחים ביותר של טחורים הם דימום רקטלי, גרד וכאב.

נרות פרוקטוגליבנול הם אחד הטיפולים בטחורים. מדובר בתכשיר שמסייע הן בהקלה על הכאבים והן לטיפול. הוא אינו מכיל סטרואידים. פתילות (נרות) פרוקטוגליבנול אינן מחייבות מרשם רופא. רצוי להשתמש בהם בבוקר ובערב, וכאשר המצב משתפר לרדת לפעם אחת ביום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אישה יושבת בשירותים. ShutterStock
נר גליצרין מסייע כטיפול נגד עצירות/ShutterStock

6. נר להקלה על עצירות
עצירות מתבטאת לרוב בצואה קשה או בירידה בכמות או בתדירות היציאות. מדובר בבעיה שכיחה מאוד בעיקר בגיל המבוגר, אצל אנשים עם מחלות שפוגעות בתנועת מערכת העיכול, מוחמרת על ידי תרופות מסויימות ושכיחה אצל אנשים שממעטים באכילת סיבים.

גליצרין היא תרופה המשמשת להקלה על תסמיני העצירות על ידי כך שהיא סופחת מים וגורמת לריכוך הצואה. נרות גליצרין נמכרים ללא צורך במרשם רופא. המינון הוא פתילה אחת לפי הצורך. חשוב להקפיד להסיר את כיסוי האלומיניום במלואו לפני השימוש ולהחדירה עמוק לתוך החלחולת.

7. נר להקלה על פיסורה
פיסורה היא למעשה סדק או פציעה בפי הטבעת, ברקמה שעוטפת את פי הטבעת. למרות גודלו הקטן הפצע עלול להסב סבל רב. הטיפול בפיסורה כולל שילוב של ריכוך משמעותי של היציאות (על ידי שתייה מרובה וצריכת סיבים מוגברת) לצד טיפול מקומי בחימום והקלה על הכאבים. טיפול בנרות (פרוקטוגליבנול) ניתן ללא מרשם רופא ויכול לסייע משמעותית בריפוי אך התהליך אינו מיידי ויכול לקחת מספר שבועות.

8. נרות לטיפול במחלות מעי דלקתיות
מחלות מעי דלקתיות, כמו קוליטיס, יכולות פעמים רבות לערב את אזור פי הטבעת ולגרום לדלקת בחלקו הסופי של המעי הגס. בין התרופות הנפוצות ביותר שמיועדות לטפל בחולים במחלות מעי דלקתיות (בעיקר קוליטיס כיבית) נמצאות התרופות ממשפחת האמינו סליצילטים (5ASA) כדוגמת רפסל ופנטסה. שתי התרופות מגיעות גם בצורה של נרות והן יעילות במיוחד בטיפול בדלקת מסוג פרוקטיטיס על שום פעילותן המקומית והישירה על האזור הדלקתי והעובדה שהתרופה מוחדרת באופן ישיר לאזור המודלק. תרופה זו מחייבת מרשם רופא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully