וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם חייבים להפסיק לשים לימון במשקה שלכם. זו הסיבה

14.12.2016 / 6:47

זה אומנם הפך לדבר טריוויאלי, אבל אתם לחלוטין לא צריכים לקבל את זה כעובדה. איזה חיידקים מסתתרים לכם בתוך המשקאות והאם ניתן לנטרל אותם?

מייבש ידיים/צילום מסך

בווידיאו: לא תאמינו כמה חיידקים מפיץ מייבש הידיים

אם אתם מאלה שתמיד מתעקשים שישימו לימון במשקה שלכם, אז אתם לא רק נודניקים, אלא גם מסכנים את הבריאות שלכם. חתיכות של לימון במשקאות אלכוהוליים או במשקאות קלים הפכו למשהו כל כך טריוויאלי שאנחנו פשוט לא שמים אליהן לב. מה הבעיה אתם שואלים? הן מלאות בחיידקים שעשויים לגרום לבעיות בריאות שונות.

"אנשים נוגעים בלימון כשהם חותכים אותו, שמים אותו במיכל ואז כשהם צריכים להשתמש בו הם לוקחים את הפרוסות שחתכו בעזרת מלקחיים ומניחים אותם על שפת הכוס או בתוך המשקה", אמר פרופסור פיליפ טיירנו, מיקרוביולוג באוניברסיטת ניו יורק שכתב את הספר: The Secret Life of Germs. "זו הסיבה לכך שחתיכות הלימונים עמוסות בחיידקים שונים ומשונים". פרופסור טיירנו מספר בספר שבכל מחקריו בנושא, הוא וצוותו תמיד מצאו עדויות לחיידקים מזהמים כמו אי קולי, אנטרוקוקוס וחיידקי סטפילוקוקוס, שעלולים לגרום לזיהומים בעור ולמחלות אחרות.

עוד בנושא:
איכס: המגבות שלכם מלאות בחיידקים
האמת המגעילה על מברשת השיניים שלך
שטיפת ידיים באמת יכולה להציל חיים

25 זנים של חיידקים שונים

מחקר שפורסם בכתב העת Environmental Health בשנת 2007, ביקש לחקור את ההיגיינה של חתיכות הפרי שנכנסות לכם למשקה ב-21 ברים ומסעדות. הממצאים הראו כי ב-70 אחוזים מהדוגמיות שנבדקו היו חיידקים מ-25 זנים שונים. "המיקרובים שמצאנו בכל דגימות הלימון היו בעלי פוטנציאל ליצירת מחלות מדבקות בחלקים שונים בגוף", כתבו החוקרים.

עוד באותו נושא

מהו הפריט הכי מזוהם במטבח שלכם?

לכתבה המלאה
מיץ. ShutterStock
האם מסתתרים פה חיידקים?/ShutterStock

החדשות הטובות, לדברי פרופסור טיירנו, הן שאם אתם שותים את המשקה האלכוהולי שלכם נקי ללא תוספות, רוב הסיכויים שהאלכוהול יהרוג את כל החיידקים שמצויים על קליפת הלימון. בנוסף לכך, אם הברמנים יקפידו לשטוף ידיים ולהשתמש בסמרטוטים נקיים, כמות החיידקים תרד. ולא רק במשקה שלכם. העצה שלנו: רוצים טעם של לימון בדיאט קולה? בקשו חצי לימון על צלחת קטנה, סיחטו אותו לבד, ואל תכניסו אותו לתוך המשקה שלכם. הקליפה יכולה להשאר בחוץ.

אבל חכו רגע, יש עוד: תמונה שפורסמה לפני כמה חודשים ברשת החברתית Imgur, הציגה פן נוסף ללכלוך שמסתתר במשקאות שלכם - מכונות קרח מזוהמות ומלאות חיידקים. מי שפרסם אותה כתב "ניקיתי את מכונת הקרח במקום העבודה שלי, וזה מה שיצא". לטענת הכותב, הסיבה לזוהמה היא שמכונות הקרח נמצאות בתחתית סדר העדיפויות של הניקיון במסעדה, ומנקים אותן אחת לפרק זמן ארוך במיוחד. וזה כבר ממש הוריד לנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully