וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש מצא כי פעילות גופנית תורמת לאיכות הזרע

8.12.2016 / 15:46

המחקר הגרמני בדק כמה מאות גברים שנתבקשו לבצע כמה סוגי פעילות גופנית שונים ובעוצמות משתנות. התוצאות מראות כי לספורט יש השפעה מיטיבה על איכות וכמות הזרע, כל עוד נזהרים שלא להגזים

הקפאת זרע/צילום ערכיה ובימוי: מערכת וואלה

בווידיאו: הרופא שממליץ להקפיא את הזרע כבר בגיל 18

אחד מכל שלושה זוגות שמתקשים להיכנס להריון נתקל בבעיה דווקא בגלל הגבר. איכות זרע נמוכה היא הרבה יותר שכיחה ממה שנדמה לכם, וגברים רבים מקבלים עצות שונות ומשונות על דרכים לשיפור איכות הזרע שלהם. בין ההמלצות הכי נפוצות: אכילה של מזון בריא יותר, שמירה על משקל תקין, הפחתה בצריכת אלכוהול וטבק והמלצה שלא לקחת חלק מהתרופות כמו נוגדי חרדה. כעת, מחקר חדש שפורסם בכתב העת Reproduction מצא עוד דרך לשפר את הפוריות הגברית: פעילות גופנית.

החוקרים מאוניברסיטת גיסן בגרמניה, גייסו 280 גברים בגיל העמידה עם אורח חיים יושבני, וחילקו אותם לשתי קבוצות: בקבוצה אחת הם נתבקשו לבצע סוגי פעילות גופנית שונים ובשנייה להמשיך בחייהם כהרגלם. החוקרים עקבו אחרי הנחקרים במשך חצי שנה. את הקבוצה שנדרשה לבצע פעילות גופנית הם חילקו לשלוש: קבוצה אחת עשתה פעילות גופנית מתונה, אחרת פעילות גופנית נמרצת יותר ואילו השלישית עשתה פעילות נמרצת אבל באינטרוולים קצרים. המטרה הייתה לבדוק איך סוגי פעילות גופנית שונים, ועוצמות אחרות משפיעים על איכות הזרע.

התוצאות הראו כי הקבוצה שעשתה פעילות גופנית הראתה נתונים טובים יותר באופן גורף, ובכמה משתנים, לעומת הקבוצה היושבנית. אחרי חצי שנה הם ראו פחות נזק ל-DNA, איכות זרע טובה יותר ופחות משתנים שמעידים על עקה חימצונית בגוף – שגורמת לנזק במבנה ותפקוד התא.

עוד בנושא:
לראשונה: חוקרים יצרו זרע במעבדה
האם טבעונות פוגעת בפוריות הגבר?
איך התזונה משפיעה על הפוריות?

תרומת זרע. ShutterStock
דרך נוספת לשיפור איכות וכמות הזרע/ShutterStock

"תוצאות המחקר מתיישבות עם ההערכות שלנו על ההשפעות של הפעילות הגופנית", אמר ד"ר פיטר שלגל, סגן יו"ר של האגודה האמריקאית לרפואת פוריות ויו"ר האגודה לאורולוגיה במרכז הרפואי קורנל בניו יורק. "אבל מדובר במחקר שנעשה בצורה הטובה ביותר, בהשוואה למחקרים שעסקו בנושא בעבר". לדבריו, רוב המחקרים הקודמים לא לקחו אנשים ושיבצו אותם בצורה רנדומלית לסוגי ספורט שונים, אלא מדדו את כמות הזרע רק בקרב אנשים שדיווחו שהם עוסקים בפעילות גופנית.

שיפור זרימת הדם בגוף

בכל אופן, התוצאות במחקר הנוכחי הראו כי דווקא בקבוצה שעסקה בפעילות גופנית בצורה מתונה, הראו הגברים שיפור גדול ביותר בכמות ואיכות הזרע. החוקרים מעריכים כי הסיבה העיקרית לתוצאות הללו היא העובדה שבעת עשיית פעילות גופנית מואצת הגוף מתחמם – כך שהזרע יכול להיפגע. בנוסף, הם מעריכים כי פעילות גופנית מתונה וקבועה משפרת את זרימת הדם בגוף – מה שמעיל לאשכים, שכן מדובר באיבר רגיש וככזה שדורש זרימת דם טובה.

פעילות גופנית משפיעה בדרכים נוספות ועקיפות על איכות וכמות הזרע, והמחקר הראה כי הגברים שעסקו בה ירדו במשקל, הורידו באחוזי השומן בגוף ושיפרו את הכושר שלהם – פקטורים בעלי השפעה על שיפור איכות וכמות הזרע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully